Podstawy chemii II
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2025
| Nazwa modułu: | Podstawy chemii II |
|---|---|
| Kod modułu: | W4-MT-S1-24-PCh2 |
| Kod programu: | W4-S1MT19.2025 |
| Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Podstawy Chemii II ma za zadanie zapoznanie studenta z zaawansowanymi pojęciami i prawami z zakresu chemii. Student poznaje opis równowagi kwasowo-zasadowej w roztworach wodnych . Potrafi przeprowadzić odpowiednie obliczenia chemiczne oraz wykonać doświadczenia chemiczne związane z omawianymi zagadnieniami. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | Podstawy chemii I [W4-MT-S1-24-PCh1] |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Ma wiedzę dotyczącą równowag jonowych w wodnych roztworach elektrolitów. [PCh2_01] |
KN_Ch_W01 [2/5] |
Wykonuje obliczenia chemiczne z zakresu równowag jonowych w wodnych roztworach elektrolitów. [PCh2_02] |
KN_Ch_W01 [2/5] |
Zna teorie kwasów i zasad. [PCh2_03] |
KN_Ch_W01 [3/5] |
Dostrzega rolę chemii w życiu codziennym oraz interdyscyplinarny charakter chemii jako nauki. [PCh2_04] |
KN_Ch_K01 [5/5] |
Potrafi posługiwać się szkłem i sprzętem stosowanym w laboratorium. [PCh2_05] |
KN_Ch_W03 [4/5] |
Potrafi zaprojektować i wykonać doświadczenia chemiczne. [PCh2_06] |
KN_Ch_W03 [4/5] |
Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, związane z pracą zespołową oraz za bezpieczeństwo pracy w laboratorium chemicznym. [PCh2_07] |
KN_Ch_U08 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| laboratorium [PCh2_fs_01] | 15 |
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
PCh2_01 |
| warsztat [PCh2_fs_02] | 15 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Praca z podręcznikiem programowym [d02] |
zaliczenie |
PCh2_01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||