Informatyka w szkole
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2025
| Nazwa modułu: | Informatyka w szkole |
|---|---|
| Kod modułu: | W4-MT-S1-24-ISzk |
| Kod programu: | W4-S1MT19.2025 |
| Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest:
*) powtórzenie oraz rozszerzenie wiedzy i umiejętności ze szkoły ponadpodstawowej z zakresu posługiwania się edytorem tekstu, arkuszem kalkulacyjnym oraz programem do prezentacji multimedialnej;
*) zapoznanie studentów z programowaniem w wybranych językach wizualnych na poziomie, który umożliwi realizację podstawy programowej w szkole podstawowej;
*) zapoznanie z elementami języka HTML;
*) zapoznanie z oprogramowaniem przydatnym w pracy nauczyciela przedmiotowego i wychowawcy;
*) zapoznanie z możliwościami Microsoft Teams i Google Classroom w organizacji procesu edukacji i przekazywania wiedzy. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
student zna programy do przetwarzania tekstów i analizy danych [ISzk_01] |
KN_I_W06 [5/5] |
student posiada zaawansowane umiejętności przetwarzania tekstów, (współ-)tworzy i udostępnia dokumenty w sieci [ISzk_02] |
KN_I_U02 [4/5] |
student posiada zaawansowane umiejętności wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych [ISzk_03] |
KN_I_U08 [4/5] |
student posiada zaawansowane umiejętności tworzenia prezentacji [ISzk_04] |
KN_I_U07 [5/5] |
student zna środowisko programowania w wybranych językach wizualnych oraz typy zmiennych i struktur danych dostępne w języku a także polecenia i konstrukcje danego języka [ISzk_05] |
KN_I_W03 [3/5] |
student projektuje, tworzy, zapisuje i testuje oprogramowanie sterujące obiektem na ekranie komputera [ISzk_06] |
KN_I_U03 [4/5] |
student programuje wykorzystaniem struktur danych, procedur (z parametrem i bez) oraz implementuje przykładowe algorytmy objęte podstawą programową szkoły podstawowej [ISzk_07] |
KN_I_U03 [3/5] |
student posiada wiedzę w zakresie tworzenia stron internetowych [ISzk_08] |
KN_I_W06 [4/5] |
student tworzy stronę internetową zgodnie ze standardami [ISzk_09] |
KN_I_U10 [5/5] |
student potrafi wykorzystać poznane programy edukacyjne do wspomagania pracy własnej oraz do tworzenia przestrzeni edukacyjnej i komunikacji z uczniami [ISzk_10] |
KN.2023_U02 [3/5] |
student potrafi stworzyć własne projekty w poznanych programach edukacyjnych. [ISzk_11] |
KN_I_U09 [4/5] |
student wyszukuje w sieci potrzebne informacje i zasoby, ocenia ich przydatność oraz wykorzystuje w rozwiązywanych problemach [ISzk_12] |
KN_I_W07 [4/5] |
student posiada wiedzę dotyczącą zagadnień prawnych i etycznych związanych z informatyką. [ISzk_13] |
KN_I_W09 [4/5] |
student stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w pracowni komputerowej [ISzk_14] |
KN_I_U12 [5/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| laboratorium [01] | 45 |
Metody aktywizujące: peer learning [b08] Pokaz/demonstracja [c06] Praca z komputerem [d01] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
ISzk_01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||