Filozofia
Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: W6-S1AE19.2025
| Nazwa modułu: | Filozofia |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-KIER-S1- FIL |
| Kod programu: | W6-S1AE19.2025 |
| Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie osoby studiującej z dziejami refleksji filozoficznej, jej ciągłością oraz ewolucją problematyki. Osoba studiująca powinna zyskać umiejętność interpretacji i krytycznej analizy tekstów, spójnego formułowania zawartych w nich zagadnień i rzeczowej argumentacji. Na zajęciach wyeksponowany zostanie wpływ refleksji filozoficznej na kulturę i naukę. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
jest gotów do dalszego poszerzania wiedzy w zakresie filozofii uwzględniając potrzebę ciągłego dokształcania się oraz rozwoju [K01] |
ASKEK-K01 [3/5] |
potrafi samodzielnie, rzetelnie i krytycznie analizować problematykę dotyczącą stanowisk zawartych w omawianych
tekstach filozoficznych, czyniąc to w sposób precyzyjny i spójny w mowie i na piśmie [U01] |
ASKEK_U02 [4/5] |
zna i rozumie terminologię filozoficzną - w tym jej źródła i zastosowanie - oraz potrafi ją odnieść oraz powiązać z innymi
dyscyplinami naukowymi [W01] |
ASKEK_W02 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [fs_1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Praca z podręcznikiem programowym [d02] |
egzamin |
K01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||