Wprowadzenie do neuronauki
Kierunek studiów: Komunikacja cyfrowa
Kod programu: W1-S1KC20.2025
| Nazwa modułu: | Wprowadzenie do neuronauki |
|---|---|
| Kod modułu: | 01-KC-S1-WN |
| Kod programu: | W1-S1KC20.2025 |
| Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu student_ka zapoznaje się z funkcjonowaniem układu nerwowego człowieka w aspekcie procesów poznawczych, takich jak: uwaga, pamięć, przetwarzanie języka, podejmowanie decyzji, emocje, motywacja, orientacja przestrzenna. Treści nauczane w ramach modułu obejmują wiedzę interdyscyplinarną, m.in. z zakresu budowy i czynności ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego człowieka, w szczególności funkcjonowania mózgu, oraz metod analizy danych, np. czynności psychofizjologicznych za pomocą sygnałów biomedycznych, np.: czynności elektrycznej mózgu (EEG), czynności elektrycznej serca (EKG/HVR), czynności elektrycznej mięśni (EMG), elektrookulografii (EOG), aktywności elektrodermalnej (EDA). Analiza omawianych sygnałów biomedycznych ma zastosowanie m.in. w komunikacji społecznej (tradycyjnej i cyfrowej), działalności kulturalnej, medialnej i biznesowej. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma wiedzę z zakresu funkcjonowania układu nerwowego człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem funkcjonowania mózgu oraz procesów psychofizjologicznych człowieka, związanych z jego komunikacją z otoczeniem, reakcjami na prezentowane treści, funkcjonowaniem w społeczeństwie, takich jak: uwaga, pamięć, przetwarzanie języka, podejmowanie decyzji, emocje, motywacja, orientacja przestrzenna [WN_1] |
KC_W06 [5/5] |
zna metody analizy sygnałów biomedycznych służące ich badaniu [WN_2] |
KC_W03 [4/5] |
potrafi wykorzystać metody analizy danych do badania wybranych zagadnień neuronauki, w tym do analizy wybranych sygnałów biomedycznych [WN_3] |
KC_U03 [4/5] |
ma kompetencje dotyczące aspektów etycznych wykonywania badań z udziałem ludzi [WN_4] |
KC_K04 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| laboratorium [WN_L] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
WN_3 |
| wykład [WN_W] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
egzamin |
WN_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||