Społeczne uwarunkowania języka
Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: W1-S1KP19.2025

Nazwa modułu: | Społeczne uwarunkowania języka |
---|---|
Kod modułu: | W1-KPIK-S1-SUJ |
Kod programu: | W1-S1KP19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest pokazanie osobom studiującym zróżnicowania polszczyzny, szczególnie w zakresie socjolektów. Zajęcia mają służyć rozwinięciu kompetencji komunikacyjnej i sprawności językowej. Poddane analizie zostaną językowo-komunikacyjne zachowania Polaków, przemiany kultury w zakresie zachowań językowych, omówiona zostanie kategoria oficjalności i nieoficjalności, potoczność i język w sieci. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma uporządkowaną wiedzę co do możliwości praktycznego zastosowania języka w działaniach kulturalnych, promocyjnych i negocjacyjnych [SUJ_1] |
Kpik_W02 [5/5] |
ma wiedzę na temat odbiorców reklamy i mediów, sposobów ich określania, językowej identyfikacji ich potrzeb oraz ewaluacji efektów działań promocyjnych [SUJ_2] |
Kpik_W09 [4/5] |
ma wiedzę o człowieku, jego uwarunkowaniach psychologicznych i zasadach funkcjonowania w społeczeństwie [SUJ_3] |
Kpik_W06 [4/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować informacje czerpane z różnych źródeł, także dotyczące działań promocyjnych w mediach [SUJ_4] |
Kpik_U01 [3/5] |
jest gotów_a do uczestniczenia w życiu społecznym, korzystając z wiedzy językowej,, a także do odpowiedzialnego dbania o dziedzictwo kulturowe regionu, kraju, Europy [SUJ_5] |
Kpik_K02 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [SUJ_C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
SUJ_4 |
wykład [SUJ_W] | 15 |
Opis [a03] Wykład konwersatoryjny [b02] |
egzamin |
SUJ_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |