Planowanie mediów Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: W1-S1KP19.2025

Nazwa modułu: Planowanie mediów
Kod modułu: W1-KPIK-S1-PM
Kod programu: W1-S1KP19.2025
Semestr: semestr letni 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem kształcenia w ramach modułu jest przedstawienie zasad działania rynku usług reklamowych oraz relacji łączących różne grupy podmiotów funkcjonujących na tym rynku. Istotnym elementem prezentowanym w ramach kursu jest charakterystyka podstawowych narzędzi komunikacji marketingowej, ze wskazaniem ich zalet oraz ograniczeń towarzyszących realizacji projektów promocyjnych kierowanych do różnych grup odbiorczych. Zajęcia obejmują także uporządkowaną prezentację poświęconą wskaźnikom mediowym służącym do oceny przydatności poszczególnych nośników dla celów kampanii, do porównania między sobą różnych emisji oraz do budowy i oceny media-planów. W ramach kursu studenci i studentki powinni nabyć umiejętność odczytania i interpretacji parametrów kampanii.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma wiedzę na temat systemu medialnego w Polsce i na świecie szczególnie w zakresie planowania mediów [PM_1]
Kpik_W04 [4/5]
ma wiedzę na temat planowania mediów, odbiorców reklamy, sposobów ich określania oraz ewaluacji efektów działań promocyjnych [PM_2]
Kpik_W09 [4/5]
ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia badań pozwalających na właściwą ocenę potrzeb odbiorców komunikatów medialnych [PM_3]
Kpik_U02 [4/5]
potrafi wybrać i ocenić zadania priorytetowe, które najlepiej posłużą w procesie planowania mediów [PM_4]
Kpik_U04 [4/5]
jest gotów_a do uczestniczenia w życiu społecznym, korzystając z wybranych mediów i różnych form działania [PM_5]
Kpik_K02 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PM_C] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
zaliczenie PM_1 PM_2 PM_3 PM_4 PM_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)