Wprowadzenie do nauki o kulturze
Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: W1-S1KP19.2025

Nazwa modułu: | Wprowadzenie do nauki o kulturze |
---|---|
Kod modułu: | W1-KPIK-S1-WNK |
Kod programu: | W1-S1KP19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Wprowadzenie do nauki o kulturze. Kultura masowa ma na celu zapoznanie studentów_ki z definicją kultury, sposobami jej wyodrębniania, klasyfikacji i typologii. Podczas wykładów przedstawiane jest komunikacyjne ujęcie kultury oraz dzieje kultury (kultura oralna, cyrograficzna, typograficzna, elektroniczna). Istotnym elementem zajęć jest wprowadzenie informacji dotyczących kultury masowej - jej początków i dziejów (progów) umasowienia. W charakterystyce kultury masowej zawarte są wyznaczniki technologiczno-komunikacyjne i treściowe, pokazywane są także związki pomiędzy kulturą masową a kulturą popularną. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma wiedzę o pojęciach związanych z naukami humanistycznymi i społecznymi, które bezpośrednio lub pośrednio dotyczą kultury masowej i kultury popularnej; wykorzystuje do tego wiedzę z takich dziedzin jak wiedza o komunikacji, wiedza o mediach, wiedza o sztuce, kulturoznawstwo [WNK_1] |
Kpik_W01 [4/5] |
zapoznając się z różnymi tekstami kultury, umacnia w sobie świadomość konieczności uczenia się przez całe życie [WNK_2] |
Kpik_U10 [3/5] |
jest przygotowany_a do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w zakresie analizy różnego rodzaju tekstów kultury, potrafi w sytuacji problemowej dotyczącej analizy i interpretacji tekstów kultury zasięgać opinii ekspertów; [WNK_3] |
Kpik_K01 [3/5] |
zdobycie wiedzy na temat kultury masowej i popularnej przyczynia się do przyjęcia postawy gotowości do uczestniczenia w życiu społecznym, co objawiać się może odpowiedzialnym dbaniem o dziedzictwo kulturowe regionu, kraju, Europy [WNK_4] |
Kpik_K02 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [WNK_C] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
WNK_2 |
wykład [WNK_W] | 15 |
Opis [a03] Wykład konwersatoryjny [b02] |
zaliczenie |
WNK_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |