Błędy i bariery w komunikacji
Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: W1-S1KP19.2025
| Nazwa modułu: | Błędy i bariery w komunikacji |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-KPIK-S1-BBK |
| Kod programu: | W1-S1KP19.2025 |
| Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem kształcenia w ramach modułu jest zdobycie przez studenta wiedzy na temat zasad efektywnej komunikacji i barier uniemożliwiających skuteczne porozumiewanie się. Student uczy się dostosowywać sposób komunikacji do potrzeb odbiorcy i sytuacji oraz prowadzić dialog w taki sposób, aby zapobiec nieporozumieniom i eskalacji konfliktu. Zdobytą w ramach modułu wiedzę i umiejętności potrafi wykorzystać w komunikowaniu się w sytuacjach kryzysowych. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma wiedzę co do praktycznego zastosowania języka i wiedzy o komunikacji w niwelowaniu błędów i barier komunikacyjnych [BBK_1] |
Kpik_W02 [4/5] |
ma wiedzę o człowieku, jego uwarunkowaniach psychologicznych i zasadach funkcjonowania w społeczeństwie [BBK_2] |
Kpik_W06 [5/5] |
ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia badań pozwalających na właściwą ocenę potrzeb uczestników komunikacji [BBK_3] |
Kpik_U02 [5/5] |
ma umiejętności organizacyjne pozwalające na kierowanie, planowanie i realizację zadań związanych z komunikacją w sytuacjach kryzysowych przy wykorzystaniu mediów i w komunikowaniu bezpośrednim [BBK_4] |
Kpik_U07 [3/5] |
charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz jest praktycznie przygotowany_a do realizowania zadań zawodowych związanych z pokonywaniem barier komunikacyjnych [BBK_5] |
Kpik_K04 [5/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [BBK_C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
BBK_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| semestr letni 2025/2026 | Błędy i bariery w komunikacji [W1-KP-S1-BIBWK] | polski |