Praktyki zawodowe 3 Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: W1-S1KP19.2025

Nazwa modułu: Praktyki zawodowe 3
Kod modułu: W1-KPIK-S1-PZ3
Kod programu: W1-S1KP19.2025
Semestr: semestr letni 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 16
Cel i opis treści kształcenia:
Celem praktyki zawodowej jest wykorzystanie wiedzy zdobytej podczas studiów, utrwalenie i zdobycie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej, poznanie praktycznych zagadnień związanych z pracą na stanowiskach zgodnych ze specyfiką kierunku, nawiązanie nowych kontaktów zawodowych. Praktyki powinny być realizowane w zewnętrznej, najczęściej wybranej przez osobę studiującą (zawsze w porozumieniu z opiekunem praktyk) instytucji (np. placówkach kulturalnych, redakcjach, agencjach reklamowych czy mediowych, placówkach administracji publicznej, placówkach, organizacjach, służbach zajmujących się zarządzaniem kryzysowym, w administracji rządowej i samorządowej, przedsiębiorstwach państwowych i prywatnych, firmach doradczych i konsultingowych, organizacjach pozarządowych współpracujących z administracją publiczną oraz w inspekcjach i strażach, ponadto w organizacjach międzynarodowych i instytucjach Unii Europejskiej). Zaleca się zrealizowanie praktyk w trzech różnych przestrzeniach społeczno-gospodarczych, odradza się realizowanie praktyk w tych samych miejscach w ciągu trzech lat studiów.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma wiedzę na temat struktury agencji promocyjnej, struktury redakcji gazet, rozgłośni radiowych i TV oraz zasad, jakimi się kierują i celów, które chcą osiągnąć [PZ3_1]
Kpik_W04 [4/5]
zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności prywatnej oraz ma wiedzę o metodach i technikach pozyskiwania danych w działalności promocyjnej i komunikacji kryzysowej [PZ3_2]
Kpik_W10 [4/5]
ma umiejętności w zakresie ewaluacji tychże działań komunikacyjnych, perswazyjno-promocyjnych i negocjacyjnych [PZ3_3]
Kpik_U03 [4/5]
ma umiejętności organizacyjne pozwalające na kierowanie, planowanie i realizację zadań związanych z komunikacją w sytuacjach kryzysowych przy wykorzystaniu mediów i w komunikowaniu bezpośrednim [PZ3_4]
Kpik_U07 [4/5]
potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy [PZ3_5]
Kpik_K04 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
praktyka [PZ3_P] 480 Praktyka [e05]  zaliczenie PZ3_1 PZ3_2 PZ3_3 PZ3_4 PZ3_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Przegląd dokumentacji z praktyk [d03] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
analiza zbioru dokumentacji zgromadzonej podczas zajęć praktycznych, w tym: stażowych, studyjnych, itp., oraz dokumentacji opracowanej w celu zaliczenia praktyki, w tym zawodowej; weryfikacja opisu, niezbędnych załączników, opinii oraz ocen przed przedstawieniem jej do zaliczenia
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)