Marketing i badanie rynku Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: W1-S1KP19.2025

Nazwa modułu: Marketing i badanie rynku
Kod modułu: W1-KPIK-S1-MBR
Kod programu: W1-S1KP19.2025
Semestr: semestr letni 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zdobycie wiedzy z zakresu marketingu i metod badań rynku oraz marketingowych i ekonomicznych uwarunkowań działalności redakcji i agencji reklamowych. Zajęcia pozwalają na zapoznanie się ze sposobami formatowania grup klienckich jako odbiorców reklamy i mediów. Studenci i studentki uczą się też oceniania potrzeb odbiorców komunikacji promocyjnej, a także dobierania odpowiednich narzędzi promocyjnych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma wiedzę na temat ekonomicznych, w tym marketingowych, uwarunkowań działalności redakcji, agencji promocyjnych i jednostek samorządowych i upowszechniania kultury [MBR_1]
Kpik_W08 [5/5]
zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prywatnej oraz ma wiedzę o metodach i technikach pozyskiwania danych w działalności promocyjnej i komunikacji kryzysowej [MBR_2]
Kpik_W10 [4/5]
ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia badań pozwalających na właściwą ocenę potrzeb odbiorców komunikatów bezpośrednich i za pośrednictwem mediów w marketingu i badaniu rynku [MBR_3]
Kpik_U02 [4/5]
jest przygotowany_a do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, ma świadomość znaczenia wiedzy oraz potrafi wykorzystać opinie ekspertów w zakresie marketingu i badania rynku [MBR_4]
Kpik_K01 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [MBR_C] 15 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
zaliczenie MBR_3 MBR_4
wykład [MBR_W] 15 Wykład problemowy [b01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
egzamin MBR_1 MBR_2
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)