Etyka reklamy Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: W1-S1KP19.2025

Nazwa modułu: Etyka reklamy
Kod modułu: W1-KPIK-S1-ER
Kod programu: W1-S1KP19.2025
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Zajęcia wprowadzają studentów i studentki w zagadnienia dotyczące naukowej refleksji nad czynem ludzkim. Podczas kursu omówione zostaną pojęcia i koncepcje etyczne, a następnie pojęcia etyki zawodowej, etyki biznesu i etyki reklamy. W trakcie zajęć studenci i studentki zostaną zaznajomieni z działalnością organów autoregulacyjnych i z przepisami, programami i kodeksami etycznymi dotyczącymi reklamy obowiązującymi w Polsce. Pod tym kątem analizowane będą również wybrane przykłady reklam.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma wiedzę co do praktycznego zastosowania języka i wiedzy o komunikacji w działaniach promocyjno-reklamowych ze szczególnym uwzględnieniem etyki reklamy [ER_1]
Kpik_W02 [4/5]
ma wiedzę na temat odbiorców reklamy i mediów, sposobów ich określania, językowej identyfikacji ich potrzeb dotyczących etyki reklamy [ER_2]
Kpik_W09 [3/5]
ma umiejętności w zakresie ewaluacji działań dotyczących kwestii etycznych w reklamach [ER_3]
Kpik_U03 [2/5]
charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz jest praktycznie przygotowany_a do realizowania zadań zawodowych w zakresie oceny wartości etycznej reklam [ER_4]
Kpik_K04 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [ER_C] 15 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
zaliczenie ER_3 ER_4
wykład [ER_W] 15 Opis [a03] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
egzamin ER_1 ER_2
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)