Gatunki medialne
Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: W1-S1KP19.2025

Nazwa modułu: | Gatunki medialne |
---|---|
Kod modułu: | W1-KPIK-S1-GM |
Kod programu: | W1-S1KP19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie uczestników i uczestniczek z gatunkami występującymi w przestrzeni medialnej, z uwzględnieniem mediów tradycyjnych oraz tych określanych mianem nowych mediów, a także przyjrzenie się mechanizmom rządzącym mediosferą. Dzięki kursowi studenci i studentki posiądą wiedzę o powstaniu, celach i zasadach funkcjonowania prasy, radia, telewizji i internetu. Zapoznają się także z pojęciami medialnego obrazu świata i dyskursu medialnego. Dzięki narzędziom wypracowanym przez mediolingwistykę będą potrafili nie tylko rozpoznawać i zanalizować teksty medialne, lecz także w krytyczny sposób odnieść się do tych multimodalnych treści. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna terminologię w zakresie humanistyki i nauk społecznych związaną z wybranymi sferami działalności medialnej [GM_1] |
Kpik_W03 [2/5] |
ma wiedzę na temat systemu medialnego i odpowiadającej mu struktury gatunkowej [GM_2] |
Kpik_W04 [3/5] |
ma umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych w zakresie teorii komunikacji i genologii [GM_3] |
Kpik_U06 [3/5] |
umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności w zakresie promocji i komunikacji kryzysowej w sytuacjach bezpośredniej rozmowy oraz za pośrednictwem mediów [GM_4] |
Kpik_U09 [2/5] |
jest gotów_a do uczestniczenia w życiu społecznym, korzystając z wybranych mediów i różnych form działania, a także do odpowiedzialnego dbania o dziedzictwo kulturowe regionu, kraju, Europy szczególnie dotyczące komunikacji medialnej (zmediatyzowanej) [GM_5] |
Kpik_K02 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [GM_C] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
GM_3 |
wykład [GM_W] | 15 |
Opis [a03] Wykład konwersatoryjny [b02] |
egzamin |
GM_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |