Praktyki zawodowe 1 Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: W1-S1KP19.2025

Nazwa modułu: Praktyki zawodowe 1
Kod modułu: W1-KPIK-S1-PZ1
Kod programu: W1-S1KP19.2025
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Celem praktyki zawodowej jest wykorzystanie wiedzy zdobytej podczas studiów, utrwalenie i zdobycie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej, poznanie praktycznych zagadnień związanych z pracą na stanowiskach zgodnych ze specyfiką kierunku, nawiązanie nowych kontaktów zawodowych. Praktyki powinny być realizowane w zewnętrznej, najczęściej wybranej przez osobę studiującą (zawsze w porozumieniu z opiekunem praktyk) instytucji (np. placówkach kulturalnych, redakcjach, agencjach reklamowych czy mediowych, placówkach administracji publicznej, placówkach, organizacjach, służbach zajmujących się zarządzaniem kryzysowym, w administracji rządowej i samorządowej, przedsiębiorstwach państwowych i prywatnych, firmach doradczych i konsultingowych, organizacjach pozarządowych współpracujących z administracją publiczną oraz w inspekcjach i strażach, ponadto w organizacjach międzynarodowych i instytucjach Unii Europejskiej). Zaleca się zrealizowanie praktyk w trzech różnych przestrzeniach społeczno-gospodarczych, odradza się realizowanie praktyk w tych samych miejscach w ciągu trzech lat studiów.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma wiedzę na temat struktury agencji promocyjnej, struktury redakcji gazet, rozgłośni radiowych i TV oraz zasad, jakimi się kierują i celów, które chcą osiągnąć [PZ1_1]
Kpik_W02 [2/5]
zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności prywatnej oraz ma wiedzę o metodach i technikach pozyskiwania danych w działalności promocyjnej i komunikacji kryzysowej [PZ1_2]
Kpik_W06 [2/5]
ma umiejętności w zakresie ewaluacji tychże działań komunikacyjnych, perswazyjno-promocyjnych i negocjacyjnych [PZ1_3]
Kpik_U01 [2/5]
ma umiejętności organizacyjne pozwalające na kierowanie, planowanie i realizację zadań związanych z komunikacją w sytuacjach kryzysowych przy wykorzystaniu mediów i w komunikowaniu bezpośrednim [PZ1_4]
Kpik_U04 [2/5]
potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy [PZ1_5]
Kpik_K01 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
praktyka [PZ1_P] 120 Praktyka [e05]  zaliczenie PZ1_1 PZ1_2 PZ1_3 PZ1_4 PZ1_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Przegląd dokumentacji z praktyk [d03] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
analiza zbioru dokumentacji zgromadzonej podczas zajęć praktycznych, w tym: stażowych, studyjnych, itp., oraz dokumentacji opracowanej w celu zaliczenia praktyki, w tym zawodowej; weryfikacja opisu, niezbędnych załączników, opinii oraz ocen przed przedstawieniem jej do zaliczenia
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)