Moduł monograficzny do wyboru: Media 1
Kierunek studiów: Filologia angielska: kultura-media-translacja
Kod programu: W1-S1FC25.2025
| Nazwa modułu: | Moduł monograficzny do wyboru: Media 1 |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FCS1-MM-M1 |
| Kod programu: | W1-S1FC25.2025 |
| Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 |
| Język wykładowy: | angielski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł koncentruje się na zaawansowanych zagadnieniach związanych z mediami anglojęzycznymi, uwzględniając współczesne podejścia badawcze oraz interdyscyplinarne metody analizy przekazów medialnych. Wykład wprowadza osoby studiujące w wybrane teorie, konteksty i metodologie, które są następnie rozwijane podczas zajęć. Ćwiczenia obejmują analizę mediów tradycyjnych i cyfrowych, dyskusję nad ich funkcjami kulturowymi i społecznymi oraz rozwijanie krytycznej refleksji nad rolą mediów we współczesnym świecie. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
krytycznie uczestniczy w debacie na temat roli mediów w społeczeństwie oraz świadomie uwzględnia aspekty etyczne i międzykulturowe w analizie przekazów medialnych [K01] |
FC_K02 [2/5] |
analizuje różne formy przekazów medialnych, wykorzystując interdyscyplinarne narzędzia analizy krytycznej [U01] |
FC_U03 [2/5] |
interpretuje przekazy medialne w odniesieniu do ich funkcji kulturowych, społecznych i politycznych [U02] |
FC_U04 [4/5] |
samodzielnie formułuje argumenty i wnioski na temat roli i wpływu mediów we współczesnym społeczeństwie [U03] |
FC_U06 [2/5] |
zna wybrane teorie mediów oraz współczesne podejścia badawcze do analizy komunikacji medialnej [W01] |
FC_W02 [3/5] |
rozumie funkcje kulturowe, społeczne i ideologiczne mediów w kontekście globalnym i lokalnym [W02] |
FC_W06 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [c] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Projekcja [c02] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
| wykład [w] | 15 |
Wykład monograficzny [a02] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
K01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||