Projekt edukacyjny w praktyce szkolnej
Kierunek studiów: Geografia
Kod programu: W2-S2GF19.2025

Nazwa modułu: | Projekt edukacyjny w praktyce szkolnej |
---|---|
Kod modułu: | W2-GF-S2-1302 |
Kod programu: | W2-S2GF19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Podczas zajęć student zagłębi się w teoretyczne podstawy i praktyczne aspekty metody projektu, poznając jej cele, strukturę oraz kluczową rolę nauczyciela i uczniów. Nauczy się krok po kroku tworzyć kompleksowe projekty edukacyjne, od identyfikacji problemu, przez precyzyjne formułowanie celów i zadań, po opracowanie szczegółowego harmonogramu i budżetu. Zdobędzie również cenne doświadczenie w zarządzaniu projektem, motywowaniu uczniów do efektywnej pracy zespołowej, monitorowaniu postępów i rozwiązywaniu bieżących problemów, które mogą pojawić się w trakcie realizacji. Co więcej, przedmiot kładzie silny nacisk na ewaluację i prezentację wyników. Student nauczy się oceniać efektywność zrealizowanych projektów, starannie dokumentować ich przebieg oraz prezentować wyniki w atrakcyjny i przystępny sposób, co jest kluczowe dla utrwalenia wiedzy i umiejętności uczniów. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
posiada wiedzę teoretyczną na temat projektu edukacyjnego jako rodzaju metody problemowej wymaganej do zastosowania na lekcjach geografii w szkołach ponadpodstawowych [W2-GF-S2-1302 _1] |
KGG2_W04 [2/5] |
wie, że istotą projektu edukacyjnego jest to, że uczniowie, pracując w grupie lub indywidualne, realizują samodzielnie kompleksowe i czasami czasochłonne zadanie badawcze. Zadanie to polega na zbadaniu i opracowaniu jakiegoś problemu [W2-GF-S2-1302 _2] |
KN_W14 [1/5] |
potrafi samodzielne pozyskiwać dane z różnych źródeł, na ich podstawie potrafi opisać, zanalizować i interpretować przebieg badanego procesu lub zjawiska przyrodniczego lub społeczno-gospodarczego oraz formułować odpowiednie wnioski [W2-GF-S2-1302 _3] |
KGG2_U07 [3/5] |
posiada umiejętność oceny przydatności metod do realizacji zadań badawczych i ekspertyz pod kierunkiem opiekuna – osoby prowadzącej zajęcia [W2-GF-S2-1302 _4] |
KN_U10 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W2-GF-S2- 1307_fs_ 1] | 20 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
W2-GF-S2-1302 _1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |