Projekt edukacyjny w praktyce szkolnej Kierunek studiów: Geografia
Kod programu: W2-S2GF19.2025

Nazwa modułu: Projekt edukacyjny w praktyce szkolnej
Kod modułu: W2-GF-S2-1302
Kod programu: W2-S2GF19.2025
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Podczas zajęć student zagłębi się w teoretyczne podstawy i praktyczne aspekty metody projektu, poznając jej cele, strukturę oraz kluczową rolę nauczyciela i uczniów. Nauczy się krok po kroku tworzyć kompleksowe projekty edukacyjne, od identyfikacji problemu, przez precyzyjne formułowanie celów i zadań, po opracowanie szczegółowego harmonogramu i budżetu. Zdobędzie również cenne doświadczenie w zarządzaniu projektem, motywowaniu uczniów do efektywnej pracy zespołowej, monitorowaniu postępów i rozwiązywaniu bieżących problemów, które mogą pojawić się w trakcie realizacji. Co więcej, przedmiot kładzie silny nacisk na ewaluację i prezentację wyników. Student nauczy się oceniać efektywność zrealizowanych projektów, starannie dokumentować ich przebieg oraz prezentować wyniki w atrakcyjny i przystępny sposób, co jest kluczowe dla utrwalenia wiedzy i umiejętności uczniów.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada wiedzę teoretyczną na temat projektu edukacyjnego jako rodzaju metody problemowej wymaganej do zastosowania na lekcjach geografii w szkołach ponadpodstawowych [W2-GF-S2-1302 _1]
KGG2_W04 [2/5] KN_W07 [1/5] KN_W10 [3/5] KN_W15 [1/5] KN_NDP_PdG_W01 [1/5] KN_NDP_PdG_W02 [1/5]
wie, że istotą projektu edukacyjnego jest to, że uczniowie, pracując w grupie lub indywidualne, realizują samodzielnie kompleksowe i czasami czasochłonne zadanie badawcze. Zadanie to polega na zbadaniu i opracowaniu jakiegoś problemu [W2-GF-S2-1302 _2]
KN_W14 [1/5] KN_U04 [1/5] KN_K02 [1/5] KN_NDP_PdG_U01 [1/5] KN_NDP_PdG_U02 [1/5]
potrafi samodzielne pozyskiwać dane z różnych źródeł, na ich podstawie potrafi opisać, zanalizować i interpretować przebieg badanego procesu lub zjawiska przyrodniczego lub społeczno-gospodarczego oraz formułować odpowiednie wnioski [W2-GF-S2-1302 _3]
KGG2_U07 [3/5] KN_W06 [1/5] KN_U02 [1/5] KN_U09 [1/5] KN_U12 [3/5] KN_U14 [3/5] KN_NDP_BiZ_K01 [1/5]
posiada umiejętność oceny przydatności metod do realizacji zadań badawczych i ekspertyz pod kierunkiem opiekuna – osoby prowadzącej zajęcia [W2-GF-S2-1302 _4]
KN_U10 [1/5] KN_U11 [1/5] KN_U18 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [W2-GF-S2- 1307_fs_ 1] 20 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
zaliczenie W2-GF-S2-1302 _1 W2-GF-S2-1302 _2 W2-GF-S2-1302 _3 W2-GF-S2-1302 _4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)