Projekt twórczy: Pisanie kreatywne
Kierunek studiów: Filologia angielska: kultura-media-translacja
Kod programu: W1-S1FC25.2025

Nazwa modułu: | Projekt twórczy: Pisanie kreatywne |
---|---|
Kod modułu: | W1-FCS1-PT-P-6 |
Kod programu: | W1-S1FC25.2025 |
Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł koncentruje się na grupowej realizacji oryginalnego tekstu literackiego lub scenariuszowego (np. scenariusza słuchowiska, krótkiego scenariusza filmowego, formy non-fiction, etc.). Zajęcia mają formę warsztatową i opierają się na wspólnej pracy nad strukturą, stylem oraz językiem tekstu, z uwzględnieniem redakcji, rewizji i konsultacji wewnątrz zespołu. Celem modułu jest nie tylko stworzenie spójnego tekstu, ale również rozwój kompetencji w zakresie współpracy twórczej, komunikacji zespołowej i zarządzania projektem. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
wykazuje otwartość na kompromis i konstruktywną krytykę podczas wspólnego tworzenia tekstu literackiego i paraliterackiego w języku angielskim [K01] |
FC_K04 [4/5] |
współtworzy oryginalny tekst w języku angielskim, dbając o spójność stylu, narracji i struktury [U01] |
FC_U06 [4/5] |
stosuje zasady redakcji i rewizji w pracy nad wspólnym tekstem literackim, stosując wybrane metody pracy grupowej [U02] |
FC_U03 [4/5] |
komunikuje się efektywnie w zespole twórczym, wykorzystując strategie negocjowania znaczeń i rozwiązywania problemów językowych [U03] |
FC_U08 [4/5] |
zna konwencje gatunkowe i stylistyczne wybranych form literackich lub scenariuszowych [W01] |
FC_W01 [2/5] |
rozumie zasady budowania napięcia, charakterystyki postaci i narracji w tekstach twórczych [W02] |
FC_W03 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [W] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |