Rekultywacja i ochrona wód
Kierunek studiów: Geografia
Kod programu: W2-S2GF19.2025

Nazwa modułu: | Rekultywacja i ochrona wód |
---|---|
Kod modułu: | W2-GF-S2-617 |
Kod programu: | W2-S2GF19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł pozwala studentom na zapoznanie się z metodami stosowanymi w ramach prac rekultywacyjnych w odniesieniu do wód. W ramach zajęć student poznaje przyczyny degradacji wód powierzchniowych i podziemnych, zagrożenia życia w wodach a także zapoznaje się z działaniami, które służą ochronne wód. Na podstawie wykonanych prac studenci są w stanie zidentyfikować zewnętrzne i wewnętrzne przyczyny degradacji wód oraz zaproponować adekwatne do zagrożenia sposoby ochrony i poprawy stanu jakościowego środowiska wodnego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma rozszerzoną wiedzę z zakresu rekultywacji wód, dostrzega związki i zależności zjawisk hydrobiologicznych [W2-GF-S2-617 _1] |
KGG2_W01 [1/5] |
ma wiedzę z zakresu prognozowania procesów przyrodniczych w ramach rekultywacji wód podziemnych i powierzchniowych [W2-GF-S2-617 _2] |
KGG2_K02 [3/5] |
potrafi pozyskiwać i interpretować dane hydrologiczne dotyczące wód podziemnych i powierzchniowych. Na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł oraz wiedzy teoretycznej rozumie rolę zabiegów ochrony i rekultywacji wód w utrzymaniu dobrego stanu środowiska wodnego [W2-GF-S2-617 _3] |
KGG2_U03 [3/5] |
posiada wiedzę i umiejętności w zakresie przygotowania analiz na potrzeby sporządzenia projektu rekultywacji jeziora [W2-GF-S2-617 _4] |
KGG2_U05 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-GF-S2-617 _fs_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład monograficzny [a02] Wykład problemowy [b01] |
zaliczenie |
W2-GF-S2-617 _1 |
laboratorium [W2-GF-S2-617 _fs_2] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
W2-GF-S2-617 _3 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |