GSEGP3: Rewitalizacja w zagospodarowaniu przestrzennym i turystyka postindustrialna
Kierunek studiów: Geografia
Kod programu: W2-S2GF19.2025

Nazwa modułu: | GSEGP3: Rewitalizacja w zagospodarowaniu przestrzennym i turystyka postindustrialna |
---|---|
Kod modułu: | W2-GF-S2-420 |
Kod programu: | W2-S2GF19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma za zadanie przybliżyć studentowi zagadnienie szeroko pojętej rewitalizacji, w zakresie teoretycznymi i praktycznym oraz w ujęciu prawnym.
Ma wskazać rolę procesów rewitalizacji w kreowaniu przestrzeni miejskiej poprzez jej ponowne, planowe i przemyślane zagospodarowywanie. Dodatkowo moduł porusza temat turystyki postindustrialnej, która jest powiązana z rewitalizacją szczególnego rodzaju obszarów zdegradowanych a mianowicie terenów poprzemysłowych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma rozszerzoną wiedzę z zakresu nauk geograficznych, podbudowaną aktualną literaturą przedmiotu z nauk geograficznych i pokrewnych, ma rozszerzona wiedzę o różnych rodzajach struktur instytucji społeczno-gospodarczych w zakresie rewitalizacji i turystyki postindustrialnej, oraz potrafi samodzielnie uzupełnić tę wiedzę o wymiar interdyscyplinarny [W2-GF-S2-420 _1] |
KGG2_W01 [2/5] |
wykazuje umiejętność krytycznej analizy i selekcji informacji z różnych źródeł oraz prawidłowo interpretuje i wyjaśnia zjawiska społeczne i gospodarcze w zakresie rewitalizacji i turystyki postindustrialnej, a także wzajemne relacje między nimi posiada umiejętność praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach [W2-GF-S2-420 _2] |
KGG2_U02 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-GF-S2-420 _fs_1] | 20 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład monograficzny [a02] Wykład problemowy [b01] |
zaliczenie |
W2-GF-S2-420 _1 |
laboratorium [W2-GF-S2-420_fs_2] | 10 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
W2-GF-S2-420 _2 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |