GSEGP1: Wielowymiarowość przestrzeni miasta
Kierunek studiów: Geografia
Kod programu: W2-S2GF19.2025

Nazwa modułu: | GSEGP1: Wielowymiarowość przestrzeni miasta |
---|---|
Kod modułu: | W2-GF-S2-408 |
Kod programu: | W2-S2GF19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Student poznaje złożoność funkcjonowania miasta jako wyniku wzajemnie dopełniających się struktur demograficzno-społecznej, funkcjonalnej i przestrzennej. Student rozumie wzajemne przenikanie się (interakcje) procesów i struktur miejskich. Rozumie potrzebę wielodyscyplinarnego ujmowania przestrzeni miasta w celu skutecznego rozwiązywania problemów społecznych, kulturowych i przestrzennych, organizacji i zarządzania przestrzenią miejską, kreowania wizerunku miasta na zewnątrz. Studenci poznają funkcjonowanie instytucji zarządzających różnymi sferami życia miasta oraz zyskają umiejętności praktyczne polegające na zastosowaniu metod GIS w badaniach struktur miejskich. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma rozszerzoną wiedzę z zakresu geografii i nauk społecznych umożliwiającą dostrzeganie związków i zależności pomiędzy demograficzno-społecznymi, funkcjonalnymi i przestrzennymi strukturami miejskim [W2-GF-S2-408 _1] |
KGG2_W01 [3/5] |
ma wiedzę o instytucjach społeczno-gospodarczych zarządzających przestrzenią miasta oraz o relacjach między nimi [W2-GF-S2-408 _2] |
KGG2_W03 [2/5] |
prawidłowo interpretuje i wyjaśnia zjawiska zachodzące w przestrzeni miasta oraz relacje zachodzące między nimi. posiada umiejętność praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy do rozwiązywania problemów przestrzennych [W2-GF-S2-408 _3] |
KGG2_U02 [3/5] |
potrafi pozyskiwać i interpretować dane empiryczne oraz na ich podstawie formułować odpowiednie wnioski, krytyczne opinie i samodzielnie proponować rozwiązania z zachowaniem właściwej metody badawczej. [W2-GF-S2-408 _4] |
KGG2_U03 [2/5] |
potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności w wymiarze interdyscyplinarnym (w zakresie geografii i nauk społecznych) [W2-GF-S2-408 _5] |
KGG2_K01 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-GFS2-408 _fs_1] | 20 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład monograficzny [a02] Wykład problemowy [b01] |
zaliczenie |
W2-GF-S2-408 _1 |
laboratorium [W2-GFS2-408 _fs_2] | 10 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
W2-GF-S2-408 _3 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |