Optional module III: Introduction to environmental modelling
Kierunek studiów: Geografia
Kod programu: W2-S2GF19.2025

Nazwa modułu: | Optional module III: Introduction to environmental modelling |
---|---|
Kod modułu: | W2-GF-S2-239 |
Kod programu: | W2-S2GF19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Kurs będzie obejmował takie tematy, jak: podstawowe zasady modelowania; metody próbkowania i modelowania deterministycznego, modelowanie niepewności punktowej i czasowej, klasyczne modele zmienności przestrzennej, modelowanie przestrzenne procesów środowiskowych, opis zasad rządzących wyborem modelu w funkcji skali czasowej i przestrzennej; przeprowadzanie analiz numerycznych przy użyciu standardowego oprogramowania do przewidywania różnych procesów środowiskowych, wyjaśnianie zasad oceny niepewności; analizowanie danych w celu wspierania podejmowania decyzji w stosowanym kontekście zarządzania środowiskiem; krytyczna ocena literatury z zakresu modelowania. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
po ukończeniu tego kursu studenci będą w stanie: wyjaśnić zasady modelowania przestrzennego w różnych procesach środowiskowych, wyjaśnić naturę różnych modeli oraz omówić ich projektowanie i wdrażanie; opisać różne metodologie modelowania przestrzennego z rzeczywistymi przykładami zastosowania z rzeczywistych problemów, tworzyć skuteczne modele i mapy, wykazać się zaawansowaną i zintegrowaną wiedzą na temat zasad analizy przestrzennej i modelowania GIS; przekazać tę wiedzę innym za pomocą form ustnych i pisemnych [W2-GF-S2-239 _1] |
KGG2_W01 [3/5] |
student wykorzystuje zaawansowane techniki statystyczne i narzędzia informatyczne do modelowania, prognozowania i rozwiązywania konkretnych problemów z zakresu nauk przyrodniczych, wykazuje umiejętność krytycznej analizy i selekcji informacji pochodzących z różnych źródeł oraz prawidłowo interpretuje i wyjaśnia zjawiska przyrodnicze, potrafi pozyskiwać i interpretować dane empiryczne oraz formułować na ich podstawie odpowiednie wnioski. Na podstawie danych z różnych źródeł oraz wiedzy teoretycznej potrafi opisać, analizować i interpretować przyczyny i przebieg zjawisk przyrodniczych oraz potrafi formułować własne krytyczne opinie i proponować rozwiązania samodzielnie stosując właściwą metodę badawczą [W2-GF-S2-239 _2] |
KGG2_U01 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-GF-S2-239 _fs_1] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład monograficzny [a02] Wykład problemowy [b01] |
zaliczenie |
W2-GF-S2-239 _1 |
laboratorium [W2-GF-S2-239 _fs_2] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z podręcznikiem programowym [d02] |
zaliczenie |
W2-GF-S2-239 _2 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |