Optional module I: Programming for GIS (Pyton I)
Kierunek studiów: Geografia
Kod programu: W2-S2GF19.2025

Nazwa modułu: | Optional module I: Programming for GIS (Pyton I) |
---|---|
Kod modułu: | W2-GF-S2-241 |
Kod programu: | W2-S2GF19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Kurs wprowadza studentów w świat programowania komputerowego i tworzenia oprogramowania dedykowanego dla nauk geologicznych. Studenci uczestniczący w kursie mają możliwość zapoznania się z technikami programowania, takimi jak programowanie proceduralne, programowanie obiektowe, przetwarzanie obrazów, problemy optymalizacji oprogramowania, algorytmy sztucznej inteligencji oraz inne powszechnie stosowane metody przetwarzania danych i ich implementacji w naukach geologicznych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
głównym efektem edukacyjnym tego kursu jest solidne zrozumienie podstaw programowania komputerowego. Studenci rozumieją podstawy programowania proceduralnego, a także metody programowania obiektowego. Potrafią używać języka komputerowego wysokiego poziomu do analizy i wizualizacji danych wykorzystywanych w naukach geologicznych. Mogą również nauczyć się efektywnie korzystać ze zintegrowanego środowiska programistycznego. Po ukończeniu kursu studenci będą w stanie tworzyć aplikacje komputerowe dedykowane do rozwiązywania złożonych obliczeń [W2-GF-S2-241 _1] |
KGG2_W02 [4/5] |
studenci rozumieją podstawy programowania aplikacji komputerowych, które działają na różnych platformach (Windows, Mac, Linux itp.). Potrafią tworzyć proste skrypty i aplikacje komputerowe do analizy danych geologicznych. Studenci wykorzystują biblioteki programistyczne innych firm do wizualizacji danych geologicznych. Student zna różne typy danych wykorzystywanych w naukach geologicznych. Student zna zalety i wady stosowania różnych typów algorytmów sztucznej inteligencji. Student potrafi wykonać instalację i prostą konfigurację przestrzennego RDBMS. Student rozumie i posługuje się ogólną terminologią angielską związaną z procesami programowania aplikacji komputerowych [W2-GF-S2-241 _2] |
KGG2_W02 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-GF-S2-241 _fs_1] | 5 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład monograficzny [a02] Wykład problemowy [b01] |
zaliczenie |
W2-GF-S2-241 _1 |
laboratorium [W2-GF-S2-241 _fs_2] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
W2-GF-S2-241 _2 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |