Projektowanie gier: Organizacja produkcji i dokumentacja gier Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: Projektowanie gier: Organizacja produkcji i dokumentacja gier
Kod modułu: W1-FDS1-PG-DG-5
Kod programu: W1-S1FD25.2025
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest kształcenie podstawowych kompetencji w zakresie organizacji produkcji gier i tworzenia dokumentacji gier. Zajęcia mają charakter symulacyjny i skupiają się na praktycznej nauce korzystania z narzędzi służących do zarządzania projektami oraz procesie dokumentacji gier.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu posiadanych umiejętności i wiedzy, złożonego charakteru pracy nad powstaniem gry komputerowej i konieczności aktywizacji oraz łączenia ze sobą umiejętności z różnych dziedzin, a także samodzielnie i systematycznie doskonali posiadane umiejętności, i nabywa nowe, czerpiąc z dorobku pokrewnych dziedzin. pracując w zespole przygotowującym projekty gier, przyjmując w nim różne role [K01]
FD_K01 [2/5] FD_K02 [2/5] FD_K05 [1/5]
przygotowuje zgodny ze standardami stosowanymi w branży gier opis projektu gry oraz potrafi przygotowuje kompletną dokumentacją prostego projektu gry w zakresie PROJEKTU gry, korzystając z odpowiedniego oprogramowania [U01]
FD_U03 [4/5] FD_U06 [3/5]
potrafi zarządzać projektem dokumentacji gry, koordynując zadania innych członków zespołu produkującego grę [U02]
FD_U03 [3/5] FD_U06 [3/5]
korzysta z oprogramowania służącego do zarządzania projektami w stopniu podstawowym; potrafi poprawnie zaprojektować poszczególne elementy projektu korzystając z tego oprogramowania, zlecać zadania innym uczestnikom zespołu, projektować harmonogram pracy oraz kontrolować przebieg projektu [U03]
FD_U03 [4/5]
zna i rozumie proces produkcji gier cyfrowych, rozumie szczegółowy podział ról w zespole przygotowującym projekt gry oraz zadania związane z dokumentacją gry [W01]
FD_W06 [3/5]
zna i rozumie podstawowe koncepcje, terminy i procesy związane z metodami zarządzania projektem gry [W02]
FD_W06 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [C] 15 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Projektowanie [e04] 
Symulacja [e07] 
zaliczenie K01 U01 U02 U03 W01 W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)