KN: Elementy fizyki współczesnej
| Nazwa modułu: | KN: Elementy fizyki współczesnej |
|---|---|
| Kod modułu: | KN-F-S2-EFW |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest przedstawienie i zrozumienie najważniejszych zagadnień i odkryć fizyki XX wieku, ze szczególną koncentracją na zjawiskach demonstrujących efekty kwantowe. Omawiane będą m.in. promieniowanie termiczne ciał i jego zależność od temperatury; model Plancka promieniowania, pojęcie fotonu, dualizm korpuskularno-falowy, model atomu Bohra, stan podstawowy i stany wzbudzone atomu, przejścia między stanami, widma emisyjne i absorpcyjne gazów, zjawisko jonizacji i efekt fotoelektryczny.
|
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student zna główne zagadnienia związane z teorią promieniowania termicznego ciał. [EFW_01] |
KN_NDP_F_S2_W01 [4/5] |
Student zna główne zagadnienia z zakresu budowy atomu, przejść pomiędzy stanami atomu, jonizacji atomu. [EFW_02] |
KN_NDP_F_S2_W01 [3/5] |
Student zna główne zagadnienia z zakresu analizy widm atomowych. [EFW_03] |
KN_NDP_F_S2_W02 [5/5] |
Student zna i rozumie główne zagadnienia z mechaniki kwantowej. [EFW_04] |
KN_NDP_F_S2_W01 [5/5] |
Student potrafi opisać w sposób zrozumiały, w mowie i piśmie, wykorzystując odpowiednie pojęcia i wielkości fizyczne, główne zjawiska fizyki atomowej i kwantowej. [EFW_05] |
KN_NDP_F_S2_U01 [5/5] |
Student rozwija umiejętność krytycznego podejścia do omawianego problemu oraz zdolność do interpretacji obserwowanych zjawisk na podstawie zdobytej wiedzy. [FZE_06] |
KN_NDP_F_S2_K01 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [01] | 45 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
EFW_01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||