KN: Pracownia fizyczna I dla szkół ponadpodstawowych cz. 2

Nazwa modułu: KN: Pracownia fizyczna I dla szkół ponadpodstawowych cz. 2
Kod modułu: KN-F-S2-PrF-SzSr-CZ2
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest wykonanie przez przyszłych nauczycieli fizyki wybranych zestawów ćwiczeń, które stanowią uzupełnienie treści modułów: Elektryczność i magnetyzm II. Student/Studentka wykonując ćwiczenia indywidualnie bądź w zespole 2 osobowym zapoznaje się z zasadą działania i obsługą układów pomiarowych i aparatury naukowo-badawczej, którą wykorzystuje do potwierdzania teoretycznej wiedzy nabytej na wykładach. Potrafi zaplanować eksperyment, stawiać oraz weryfikować hipotezy, przeprowadzić eksperyment oraz zinterpretować uzyskane wyniki. Wykorzystuje metody statystycznej analizy błędów pomiarowych do opracowania danych eksperymentalnych oraz materiały źródłowe i stabelaryzowane stałe fizyczne. Tematy ćwiczeń laboratoryjnych z zakresu elektryczności i magnetyzmu, zostaną podane przez prowadzącego zajęcia. Wybrane ćwiczenia będą związane z treścią podstawowego oraz rozszerzonego zakresu podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół ponadpodstawowych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student/Studentka posiada rozszerzoną wiedzę z poszczególnych działów fizyki obejmujących moduł: elektryczność i magnetyzm Potrafi również posługiwać się terminologią naukową i stosować niezbędną metodologię opisu zjawisk fizycznych i przyrodniczych. [PF2_01]
KN.2023_U15 [2/5] KN_NDP_F_S2_W01 [2/5] KN_NDP_F_S2_W02 [2/5] KN_NDP_F_S2_W06 [3/5]
Student/Studentka potrafi wyjaśnić na gruncie praw fizyki i teorii fizycznych zjawiska obserwowane podczas wykonywania ćwiczeń laboratoryjnych, które zostaną wybrane z podstawowych oraz rozszerzonych treści zakresu podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół ponadpodstawowych z przedmiotu fizyka. [PF2_02]
KN_NDP_F_S2_U01 [4/5]
Student/Studentka potrafi biegle posługiwać się prostymi przyrządami pomiarowymi. Student/Studentka potrafi wykonać pomiary wielkości fizycznych z wykorzystaniem instrukcji stanowiska pomiarowego. Ponadto Student/Studentka zna zasadę działania używanych urządzeń mechanicznych, elektronicznych oraz optycznych. [PF2_03]
KN_NDP_F_S2_W03 [3/5] KN_NDP_F_S2_U04 [3/5]
Student/Studentka potrafi zbudować układy elektryczne i elektroniczne. [PF2_04]
KN_NDP_F_S2_U06 [4/5]
Student/Studentka potrafi opracować wyniki pomiarów oraz przeprowadzić analizę niepewności pomiarowych z wykorzystaniem metod statystycznych. [PF2_05]
KN_NDP_F_S2_U02 [4/5] KN_NDP_F_S2_U05 [4/5]
Student/Studentka potrafi pozyskiwać informacje z literatury (również anglojęzycznej); dokonywać interpretacji uzyskanych wyników, formułować dyskusję oraz wyciągać wnioski. [PF2_06]
KN.2023_U18 [4/5] KN_NDP_F_S2_U03 [3/5] KN_NDP_F_S2_U04 [3/5]
Student/Studentka zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy. [PF2_07]
KN_NDP_F_S2_W06 [3/5]
Student/Studentka rozumie konieczność rzetelnego wykonywania pomiarów wraz z ich dokumentacją. [PF2_08]
KN_NDP_F_S2_K01 [4/5]
Student/Studentka potrafi pracować indywidualnie oraz współpracować w grupie; potrafi oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania. [PF2_09]
KN.2023_KS07 [4/5] KN_NDP_F_S2_U04 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [01] 15 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie PF2_01 PF2_02 PF2_03 PF2_04 PF2_05 PF2_06 PF2_07 PF2_08 PF2_09
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)