Praktyczna nauka języka włoskiego 5
Kierunek studiów: Filologia włoska
Kod programu: W1-S1FO23.2025
| Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka włoskiego 5 |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FO-S1-PNJW-5 |
| Kod programu: | W1-S1FO23.2025 |
| Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 |
| Język wykładowy: | włoski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 10 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest kształcenie językowych kompetencji komunikacyjnych w zakresie sprawności receptywnych oraz produktywnych na poziomie B1+/B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ). Treści zajęć pozwalają na kształtowanie świadomości językowej, wzbogacanie wiedzy leksykalnej oraz rozwijanie umiejętności poprawnego stosowania reguł językowo-pragmatycznych w zróżnicowanych kontekstach komunikacyjnych. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
reprezentuje postawę akceptacji, tolerancji i szacunku dla przedstawicieli innych narodowości i kultur oraz grup społecznych i etnicznych [KM01] |
K02 [4/5] |
ma świadomość poziomu własnej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ich rozwijania oraz ciągłego dokształcania kompetencji osobistych i zawodowych [KM02] |
K04 [4/5] |
potrafi tworzyć wypowiedzi ustne i pisemne właściwe dla określonych sytuacji komunikacyjnych stosując poprawne struktury gramatyczne i dobierając odpowiednie słownictwo; posługuje się wyraźną, naturalną wymową i intonacją (w przypadku wypowiedzi ustnych) oraz przestrzega poprawności ortograficznej i interpunkcyjnej (w przypadku wypowiedzi pisemnych) [UM01] |
U06 [4/5] |
potrafi zrozumieć wypowiedzi mówione o różnym stopniu złożoności na tematy znane i nieznane; potrafi czytać różne teksty z wykorzystaniem dostępnych źródeł [UM02] |
U01 [4/5] |
ma uporządkowaną wiedzę o systemach fonologicznym, gramatycznym i leksykalnym języka kierunkowego; jest świadomy różnic między językiem polskim a językiem kierunkowym i ma wiedzę o przechodzeniu od struktur jednego języka do drugiego [WM01] |
W02 [4/5] |
zna zasady budowania skutecznych wypowiedzi ustnych i pisemnych w różnych sytuacjach komunikacyjnych [WM02] |
W03 [4/5] |
dysponuje odpowiednim zakresem słownictwa oraz struktur gramatycznych, aby formułować klarowne opisy, wyrażać poglądy i przedstawiać argumenty [WM03] |
W07 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [f1] | 150 |
Praca z podręcznikiem programowym [d02] |
egzamin |
KM01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||