Stylistyka tekstu akademickiego –język francuski
Kierunek studiów: Filologia francuska
Kod programu: W1-S1FF23.2025
| Nazwa modułu: | Stylistyka tekstu akademickiego –język francuski |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FF-S1-STAF |
| Kod programu: | W1-S1FF23.2025 |
| Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
| Język wykładowy: | francuski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Zajęcia mają na celu wzbogacenie zakresu środków językowych studenta w języku francuskim oraz wprowadzenie go w problematykę stylu akademickiego. Rozwijają umiejętność kształtowania wypowiedzi pisemnej w zależności od jej funkcji komunikacyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki pracy dyplomowej, uwrażliwiając jednocześnie na konieczność dbałości o precyzję języka oraz korekty własnych błędów. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
jest świadomy znaczenie dbałości o jakość wypowiedzi pisemnej w skutecznej komunikacji [KM01] |
K04 [5/5] |
dąży do poprawy własnych błędów, wykazując zainteresowanie pogłębianiem swoich kompetencji językowych [KM02] |
K04 [5/5] |
potrafi konsultować specjalistyczne źródła (słowniki, poradnie językowe itp.), poszukując odpowiedzi na własne wątpliwości językowe [UM01] |
U01 [5/5] |
potrafi posługiwać się strukturami i wyrażeniami typowymi dla francuskiego języka akademickiego na poziomie B2 [UM02] |
U06 [5/5] |
zna strukturę pracy dyplomowej [WM01] |
W07 [5/5] |
posiada wiedzę na temat wyznaczników stylu akademickiego [WM02] |
W03 [5/5] |
rozpoznaje najczęstsze błędy językowe typowe dla osób uczących się języka francuskiego [WM03] |
W02 [5/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [f1] | 30 |
Praktyka badawcza [e08] |
zaliczenie |
KM01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||