Konteksty organizacyjne w edukacji włączającej
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2.2024
| Nazwa modułu: | Konteksty organizacyjne w edukacji włączającej |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-PE-KO-S1-D5.KOE |
| Kod programu: | W6-S1PE19.2.2024 |
| Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Konteksty organizacyjne w edukacji włączającej to moduł ugruntowujący wiedzę z podstaw prawa oświatowego oraz rozszerzającym szczegółową wiedzę na temat kształcenia osób z niepełnosprawnością (w zakresie wszystkich typów niepełnosprawności, zróżnicowanych pod względem organizacji pracy w placówkach). Ważnym celem zajęć jest zapoznanie studentów z prawnymi podstawami kształcenia włączającego, udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Polsce i innych krajach, instytucjami prowadzącymi edukację, wewnętrznymi zasadami I organizacją pracy w jednostkach edukacyjnych. Zajęcia służą także poznaniu sytuacji trudnych w edukacji, współpracy zespołu interdyscyplinarnego, współpracy z rodzicami i poradnią psychologiczno-pedagogiczną. Ważne by w trakcie zajęć studenci nabywali prawidłowych postaw wobec własnego doskonalenia i aktualnych przepisów prawa oświatowego. Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
student/studentka potrafi podjąć współpracę z nauczycielami, specjalistami, kadrą pomocniczą, rodzicami lub opiekunami dzieci i uczniów oraz ze środowiskiem lokalnym [PE-KO-S1-D5.KOE_U_4] |
KN3_U09 [4/5] |
student/studentka potrafi tworzyć szkolne bazy zasobów metodycznych dla edukacji włączającej [PE-KO-S1-D5.KOE_U_5] |
KN3_U08 [2/5] |
Student/studentka potrafi dbać o miejsce i rangę przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty w środowisku lokalnym [PE-KO-S1-D5.KOE_U_6] |
KN3_U10 [3/5] |
student/studentka zna i rozumie pojęcie kultury organizacyjnej przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty [PE-KO-S1-D5.KOE_W_1] |
KN3_W10 [3/5] |
student/studentka zna i rozumie rozwój kultury włączającej przedszkola, szkoły lub p acówki systemu oświaty i przywódczą rolę dyrektora [PE-KO-S1-D5.KOE_W_2] |
KN3_W08 [2/5] |
student/studentka zna i rozumie założenia teoretyczne, budowę i metodykę stosowania indeksu włączania oraz inne narzędzia wspomagające rozwój edukacji włączającej w przedszkolu i szkole [PE-KOW-S1-D5.KOE_W_3] |
KN3_W09 [3/5] |
Student/studentka jest gotów/gotowa do angażowania się w życie szkoły i klasy [W6-PE-KO-S1-D5.KOE_7] |
KN3_K06 [3/5] |
Student/studentka jest gotów/gotowa do współpracy z nauczycielami, specjalistami, kadrą pomocniczą, rodzicami lub opiekunami dzieci i uczniów oraz ze środowiskiem lokalnym [W6-PE-KO-S1-D5.KOE_8] |
KN3_K07 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [PE-KO-S1-D5.KOE_fs_1] | 15 |
Wykład konwersatoryjny [b02] |
zaliczenie |
PE-KO-S1-D5.KOE_W_1 |
| ćwiczenia [PE-KO-S1-D5.KOE_fs_2] | 15 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
PE-KO-S1-D5.KOE_U_4 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||