Praktyka zawodowa po I roku
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2.2024
| Nazwa modułu: | Praktyka zawodowa po I roku |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-PE-KO-S1-PZ.1 |
| Kod programu: | W6-S1PE19.2.2024 |
| Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Przedmiot przygotowuje do projektowania i realizowania zajęć edukacyjnych i terapeutycznych dla osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zwłaszcza ze specyficznymi problemami w uczeniu się, w oparciu o znajomość potrzeb i możliwości dzieci i właściwą ich diagnozę; pozwala weryfikować wiedzę teoretyczną w praktyce; inspiruje do poznawania i samooceny siebie jako terapeuty; przygotowuje do przyszłej pracy w wymiarze praktycznym (formułowanie celów i zadań edukacyjnych, opracowywanie scenariuszy zajęć i ich realizowanie z uwzględnieniem zasady indywidualizacji kształcenia, opracowywanie pomocy edukacyjnych, dokonywanie ewaluacji zajęć, wdrażanie do samokontroli i samooceny osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i refleksji w działaniu oraz nad działaniem.
Praktyka składa się z dwóch części:
1. Realizowana w placówce wybranej samodzielnie przez studenta. Student sam decyduje w jakiej placówce realizuje te część praktyki i realizuje ją w okresie od czerwca do września.
2. Realizowana w placówce wskazanej przez opiekuna praktyk. Student wspólnie z opiekunem praktyk ustala placówkę, w której będzie realizowana praktyka i realizuje ją samodzielnie w okresie od października do lutego.
Warunkiem uzyskania zaliczenia z praktyk jest przedłożenie dokumentacji z obu części praktyki opiekunowi praktyki do końca I semestru drugiego roku studiów, na co składa się 90 godzin pracy własnej studenta w ramach praktyki. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
student/studentka zna zasady skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy (E.3K.K1). [PE_K0_S1_PZ.1_K_1] |
KN3_K06 [4/5] |
student/studentka potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy nauczycieli, ich interakcji z dziećmi lub uczniami oraz sposobu, w jaki planują i przeprowadzają zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze (E.3K.U1). [PE_KO_S1_PZ.1_U_1] |
KN3_U06 [4/5] |
studentk/studentka zna i rozumie zadania charakterystyczne dla przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają (E.3K.W1). [PE-KO_S1_PZ.1_W_1] |
KN3_W10 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| praktyka [PE-KO-S1-PZ.1_fs_1] | 90 |
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Praktyka [e05] Obserwacja [e06] |
zaliczenie |
PE_K0_S1_PZ.1_K_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Przegląd dokumentacji z praktyk [d03] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | analiza zbioru dokumentacji zgromadzonej podczas zajęć praktycznych, w tym: stażowych, studyjnych, itp., oraz dokumentacji opracowanej w celu zaliczenia praktyki, w tym zawodowej; weryfikacja opisu, niezbędnych załączników, opinii oraz ocen przed przedstawieniem jej do zaliczenia |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||