Psychologia
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2.2024
| Nazwa modułu: | Psychologia |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-PE-EZ-S1-PS |
| Kod programu: | W6-S1PE19.2.2024 |
| Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł obejmuje zagadnienia dotyczące problematyki z zakresu psychologii - podstawowe pojęcia, koncepcje oraz teorie psychologiczne, zestawienie psychologicznych mechanizmów regulujących ludzkim zachowaniem oraz procesami psychicznymi. W ramach zajęć zostaną przedstawione główne paradygmaty badawcze psychologii i scharakteryzowane najważniejsze zagadnienia i obszary zainteresowań w ramach poszczególnych działów psychologii. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
student/studentka jest gotów/gotowa do działalności zawodowej wykonywanej w sposób profesjonalny, uwzględniając psychologiczny wymiar pracy pedagoga (B.1.K1.) [PE-EZ-S1-PS_K_1] |
K_K01 [2/5] |
student/studentka potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii będącej dyscypliną powiązaną z pedagogiką w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i związanych z udzielaniem pomocy; potrafi rozpoznawać bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się (B.1.U5.); potrafi obserwować zachowania społeczne i ich uwarunkowania (B.1.U2.), wyjaśnia, jak budowane są relacje międzyosobowe, wyjaśnia ich znaczenie w rozwoju społeczno-emocjonalnym [PE-EZ-S1-PS_U_1] |
K_U01 [3/5] |
student/studentka potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł; potrafi skutecznie i świadomie komunikować się (B.1.U3.) oraz w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień z dziedziny psychologii [PE-EZ-S1-PS_U_2] |
K_U04 [2/5] |
student/studentka zna i rozumie terminologię oraz teorię i zagadnienia dotyczące psychologicznych aspektów funkcjonowania człowieka - zna i rozumie podstawowe pojęcia psychologii: procesy poznawcze, spostrzeganie, odbiór i przetwarzanie informacji, mowę i język, myślenie i rozumowanie, uczenie się i pamięć, rolę uwagi, emocje i motywacje w procesach regulacji zachowania, zdolności i uzdolnienia, psychologię różnic indywidualnych-różnice w zakresie inteligencji, temperamentu, osobowości i stylu poznawczego (B.1.W1.) [PE-EZ-S1-PS_W_1] |
K_W01 [2/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [PE-EZ-S1-PS_fs_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] |
egzamin |
PE-EZ-S1-PS_U_2 |
| ćwiczenia [PE-EZ-S1-PS_fs_2] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
PE-EZ-S1-PS_K_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||