Wprowadzenie do filozofii
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2.2024
| Nazwa modułu: | Wprowadzenie do filozofii |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-PE-N1-WDF |
| Kod programu: | W6-N1PE19.2.2024 |
| Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Przedmiot zainteresowania modułu stanowi dorobek myśli filozoficznej - zagadnienia epistemologiczne, antropologiczne, etyczne i społeczne - w celu lepszego zrozumienia założeń przyjmowanych w teorii i badaniach pedagogicznych.
Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć w trakcie zajęć w kontakcie bezpośrednim z nauczycielami akademickimi, a także podczas pracy własnej studenta, obejmującej przygotowanie do form weryfikacji efektów uczenia się, wymagań określonych w module. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
student/studentka jest gotów/gotowa do poszerzania kierunków własnego rozwoju osobistego, zawodowego, uwzględniając kontekst dociekań filozoficznych [PE-N1-WDF_K_1] |
K_K01 [3/5] |
student/studentka potrafi wyrazić własne podglądy w sprawach filozoficznych i światopoglądowych dobierając strategie argumentacyjne, konstruując krytyczne argumenty czy formułując odpowiedzi na krytykę [PE-N1-WDF_U_1] |
K_U05 [3/5] |
student/studentka zna i rozumie terminologię stosowaną w filozofii oraz refleksji o kulturze w kontekście etymologii terminów, ewolucji ich znaczenia ze szczególnym uwzględnieniem współczesnego ich stosowania w pedagogice oraz rolę refleksji filozoficznej w kształtowaniu koncepcji wychowania zwłaszcza w rozumieniu roli wychowanka; zna i rozumie filozoficzne koncepcje człowieka, jego rozwoju oraz filozoficzne i społeczne podstawy wychowania, a także odniesienia współczesnych koncepcji wychowania i kształcenia do starożytnej idei paidei [PE-N1-WDF_W_1] |
K_W01 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [PE-N1-WDF_fns_1] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] |
egzamin |
PE-N1-WDF_W_1 |
| ćwiczenia [PE-N1-WDF_fns_2] | 5 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
PE-N1-WDF_K_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||