Warsztat kompetencji międzykulturowych
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2025
| Nazwa modułu: | Warsztat kompetencji międzykulturowych |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-PE-KO-N1-WKM |
| Kod programu: | W6-N1PE19.2025 |
| Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Cel i opis treści kształcenia: | (brak informacji) |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
student/studentka jest gotów/gotowa do podejmowania działań pedagogicznych i współpracy w wielokulturowym środowisku szkoły/klasy, instytucji opiekuńczo wychowawczej/grupy wychowawczej na rzecz dobra uczniów/ wychowanków; jest gotów/gotowa do porozumiewania się z reprezentantami różnych kultur i do dialogowego rozwiazywania konfliktów, sytuacji problemowych
[PE-KO-N1- WKM_K_1] |
KN3_K04 [2/5] |
Student/studentka potrafi określić indywidualne podejście (preferencje) do spostrzegania podstawowych zjawisk, stylów działania w kulturze, tj. czas, poziom cierpliwości, poziom podejmowania decyzji, styl komunikacji, przekaz informacji zwrotnej, hierarchia, autorytet; potrafi podjąć pracę z uczniami/wychowankami na rzecz integracji społecznej i w celu wykorzystania zróżnicowanego kapitału społecznego; potrafi rozpoznawać potrzeby, możliwości osób należących do różnych kręgów etnicznych, narodowych, wyznaniowych w celu podejmowania działań wspierających ich adaptację, aktywność w procesie kształcenia i w życiu społecznym
[PE-KO-N1- WKM_U_1] |
K_U02 [3/5] |
student/studentka zna i rozumie współczesne podejście do kompetencji międzykulturowych jako komponentu ograniczającego wykluczenie społeczne; zna i rozumie wymiary kultury, które umożliwią zrozumienie znaczenia różni kulturowych; zna i rozumie metody budowania pozytywnych relacji międzykulturowych i rozwiązywania problemów wynikających z niedostatecznego zrozumienia aspektów różnorodności kulturowej oraz mechanizmy stereotypizacji i zagrożenia, jakie stereotypy wprowadzają w relacje międzykulturowE [PE-KO-N1- WKM_W_1] |
KN3_W03 [2/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| warsztat [PEKO-N1-WKM _fs _1] | 7 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Analiza SWOT [b10] Projekcja [c02] Projektowanie [e04] Symulacja [e07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
PE-KO-N1- WKM_K_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||