Tutoring: Academic Tutoring 1 Kierunek studiów: English Studies: Literature and Culture
Kod programu: W1-S1EL25.2025

Nazwa modułu: Tutoring: Academic Tutoring 1
Kod modułu: W1-ELS1-T-AT1-5
Kod programu: W1-S1EL25.2025
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł ma na celu wsparcie osób studiujących w rozpoznaniu własnych zainteresowań, mocnych stron oraz celów akademickich na początku ścieżki uniwersyteckiej. Zajęcia obejmują pracę refleksyjną, indywidualne konsultacje oraz działania związane z planowaniem rozwoju. Osoby uczestniczące analizują swój styl uczenia się, motywacje i aspiracje. Kluczowym elementem modułu jest opracowanie indywidualnego projektu tutoringowego, który pozwala określić priorytety i kierunki dalszego kształcenia. Moduł sprzyja rozwijaniu odpowiedzialności za własny proces edukacyjny oraz wspiera świadome planowanie dalszej aktywności akademickiej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu swoich umiejętności i wiedzy; wykazuje gotowość do kierowania procesem swojego kształcenia, do odpowiedzialnej współpracy z tutorem i innymi osobami studiującymi w atmosferze szacunku, otwartości i zaangażowania oraz aktywnego udziału w życiu akademickim [KO1]
EL_K01 [2/5] EL_K02 [4/5] EL_K05 [4/5]
potrafi analizować swoje mocne strony, potrzeby i cele edukacyjne oraz opracować indywidualny plan rozwoju akademickiego [UO1]
EL_U03 [2/5] EL_U11 [4/5] EL_U12 [4/5]
refleksyjnie ocenia swoje doświadczenia edukacyjne i formułować wnioski wspierające dalszy rozwój [UO2]
EL_U03 [2/5] EL_U11 [4/5] EL_U12 [4/5]
zna podstawowe strategie planowania rozwoju akademickiego oraz rozumie znaczenie samoświadomości w procesie uczenia się [WO1]
EL_W01 [1/5] EL_W12 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
tutoring [T] 20 Opis [a03] 
Autoedukacja [f01] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie KO1 UO1 UO2 WO1
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)