Language Practice: Debate and Public Speaking
Kierunek studiów: English Studies: Literature and Culture
Kod programu: W1-S1EL25.2025

Nazwa modułu: | Language Practice: Debate and Public Speaking |
---|---|
Kod modułu: | W1-ELS1-LP-DPS-3 |
Kod programu: | W1-S1EL25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł koncentruje się na rozwijaniu kompetencji w zakresie mówienia w formach zorganizowanych, takich jak debata i wystąpienia publiczne. Szczególny nacisk położony jest na komunikację perswazyjną, myślenie krytyczne oraz umiejętność budowania jasnych, logicznych i retorycznie skutecznych argumentów. Osoby studiujące ćwiczą pewne i spójne prezentowanie swoich opinii, reagowanie na stanowiska przeciwne oraz uczestnictwo w dialogu opartym na szacunku. Zajęcia wspierają zarówno indywidualną wypowiedź, jak i współpracę w różnorodnych kontekstach akademickich i społecznych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest gotowy/a do udziału w komunikacji opartej na wzajemnym szacunku, także w sytuacjach różnicy poglądów, oraz do odpowiedzialnego prezentowania własnych stanowisk w przestrzeni publicznej [K01] |
EL_K02 [3/5] |
tworzy spójne, logiczne i perswazyjne wypowiedzi ustne w języku angielskim, dostosowane do celu wypowiedzi i odbiorcy. [U01] |
EL_U01 [4/5] |
bierze udział w debacie, reagując na stanowiska innych osób, przedstawiając kontrargumenty oraz wspierając swoje opinie odpowiednimi środkami językowymi [U02] |
EL_U01 [4/5] |
zna wybrane zasady budowania argumentacji oraz strategie retoryczne wykorzystywane w debacie i wystąpieniach publicznych [W01] |
EL_W01 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Symulacja [e07] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |