Groznawstwo: Wprowadzenie do groznawstwa Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: Groznawstwo: Wprowadzenie do groznawstwa
Kod modułu: W1-FDS1-G-WG-1
Kod programu: W1-S1FD25.2025
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zapoznanie studentów z terminologią studiów nad grami, ich celem, rozwojem oraz metodologią. Zostaną także wskazane związki współczesnego groznawstwa z innymi obszarami humanistycznej refleksji (np. literaturoznawstwem, kulturoznawstwem, medioznawstwem, itd.). Podczas wykładów w centrum uwagi znajdą się podstawowe teorie, terminy, podziały i klasyfikacje. Zadaniem ćwiczeń jest pogłębienie znajomości wybranych pojęć z zakresu groznawstwa poprzez analizę wybranych tekstów akademickich oraz zastosowanie tychże pojęć i tekstów do interpretacji gier cyfrowych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu własnej wiedzy i umiejętności w zakresie groznawstwa oraz rozumie potrzebę ich pogłębiania [K01]
FD_K01 [3/5]
czyta i analizuje teksty teoretyczne oraz odnosi tak pozyskane informacje do interpretacji gry cyfrowej, stosując poznane metodologie groznawcze [U01]
FD_U04 [3/5] FD_U05 [2/5]
rozpoznaje interdyscyplinarny charakter i różnorodność groznawstwa oraz wiąże jego wybrane aspekty z odpowiednimi kontekstami i teorią zaczerpniętą z pokrewnych dyscyplin [U02]
FD_U04 [3/5] FD_U09 [2/5]
zna w stopniu podstawowym genezę, główne nurty rozwoju i obecny stan badań nad grami, w tym rozpoznaje związki groznawstwa z pokrewnymi dyscyplinami [W01]
FD_W02 [3/5] FD_W06 [2/5]
właściwie przywołuje i stosuje podstawową terminologię z zakresu badań nad grami cyfrowymi [W02]
FD_W02 [3/5] FD_W06 [2/5]
zna podstawy wybranych metodologii badawczych właściwych dla groznawstwa; definiuje i klasyfikuje główne teorie i trendy w groznawstwie [W03]
FD_W02 [3/5] FD_W06 [2/5] FD_W07 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [C] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie K01 U01 U02 W01
wykład [W] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład problemowy [b01] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie K01 W01 W02 W03
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)