Groznawstwo: Analiza gier Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: Groznawstwo: Analiza gier
Kod modułu: W1-FDS1-G-AG-2
Kod programu: W1-S1FD25.2025
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest poszerzenie umiejętności studentów w zakresie strategii analitycznych i interpretacyjnych gier cyfrowych w oparciu o dorobek współczesnego groznawstwa. W trakcie ćwiczeń przeprowadzana jest analiza i interpretacja wybranych gier cyfrowych. Studenci uczą się, jak traktować gry jako kompleksowe teksty kulturowe, które posiadają swoje własne mechanizmy narracyjne, estetyczne, społeczne i technologiczne, oraz jak analizować je w sposób refleksyjny.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
wykazuje gotowość do krytycznej analizy i oceny roli gier w kontekście ich kulturowo-społecznego wpływu [K01]
FD_K03 [2/5] FD_K05 [2/5]
analizuje gry w celu określenia ich znaczeń; identyfikuje i opisuje dane elementy świata, rozgrywki i narracji w grach, określa ich funkcje, formułuje problemy badawcze, a także dobiera znane metodologie w celu dokonania analizy [U01]
FD_U04 [3/5] FD_U05 [4/5]
umie samodzielnie dokonać interpretacji przykładowych elementów gry [U02]
FD_U04 [4/5] FD_U05 [4/5]
formułuje własne opinie i wnioski oraz prezentuje wyniki analizy gier w oparciu o zdobytą wiedzę [U03]
FD_U04 [3/5] FD_U05 [4/5] FD_U09 [4/5]
posiada poszerzoną wiedzę na temat gier cyfrowych, ich miejsca w kulturze, oraz specyfiki przedmiotowej i metodologicznej groznawstwa [W01]
FD_W02 [2/5] FD_W06 [3/5] FD_W07 [2/5]
właściwie przywołuje i stosuje rozszerzoną terminologię związaną z analizą gier cyfrowych [W02]
FD_W02 [3/5] FD_W06 [2/5] FD_W07 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [C] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
zaliczenie K01 U01 U02 U03 W01 W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)