Groznawstwo: Analiza gier
Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: | Groznawstwo: Analiza gier |
---|---|
Kod modułu: | W1-FDS1-G-AG-2 |
Kod programu: | W1-S1FD25.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest poszerzenie umiejętności studentów w zakresie strategii analitycznych i interpretacyjnych gier cyfrowych w oparciu o dorobek współczesnego groznawstwa. W trakcie ćwiczeń przeprowadzana jest analiza i interpretacja wybranych gier cyfrowych. Studenci uczą się, jak traktować gry jako kompleksowe teksty kulturowe, które posiadają swoje własne mechanizmy narracyjne, estetyczne, społeczne i technologiczne, oraz jak analizować je w sposób refleksyjny. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
wykazuje gotowość do krytycznej analizy i oceny roli gier w kontekście ich kulturowo-społecznego wpływu [K01] |
FD_K03 [2/5] |
analizuje gry w celu określenia ich znaczeń; identyfikuje i opisuje dane elementy świata, rozgrywki i narracji w grach, określa ich funkcje, formułuje problemy badawcze, a także dobiera znane metodologie w celu dokonania analizy [U01] |
FD_U04 [3/5] |
umie samodzielnie dokonać interpretacji przykładowych elementów gry [U02] |
FD_U04 [4/5] |
formułuje własne opinie i wnioski oraz prezentuje wyniki analizy gier w oparciu o zdobytą wiedzę [U03] |
FD_U04 [3/5] |
posiada poszerzoną wiedzę na temat gier cyfrowych, ich miejsca w kulturze, oraz specyfiki przedmiotowej i metodologicznej groznawstwa [W01] |
FD_W02 [2/5] |
właściwie przywołuje i stosuje rozszerzoną terminologię związaną z analizą gier cyfrowych [W02] |
FD_W02 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |