Translacja: Lokalizacja gier i oprogramowania
Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: | Translacja: Lokalizacja gier i oprogramowania |
---|---|
Kod modułu: | W1-FDS1-T-LGO-6 |
Kod programu: | W1-S1FD25.2025 |
Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem kursu jest zaznajomienie osób studiujących z zasadami lokalizacji oprogramowania i gier oraz kształcenie praktycznych i technicznych umiejętności związanych z tym działem tłumaczenia. Ćwiczenia mają na celu praktyczne zapoznanie osób studiujących z problematyką i technikami przekładu oprogramowania i gier. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
potrafi pracować w zespole przygotowującym projekty lokalizacyjne, przyjmując w nim różne role [K01] |
FD_K04 [2/5] |
potrafi wykonać tłumaczenie lokalizacyjne prostych gier i elementów gier lub oprogramowania, zgodnie z wymogami rynku docelowego, dbając o aspekty kulturowe, prawne i pragmatyczne lokalizacji [U01] |
FD_U07 [5/5] |
potrafi używać w stopniu podstawowym narzędzi informatycznych, wspomagających proces lokalizacji [U02] |
FD_U03 [1/5] |
zna i rozumie teoretyczne podstawy procesu lokalizacji gier i oprogramowania oraz zna terminologię stosowaną w praktyce lokalizacji [W01] |
FD_W02 [2/5] |
zna i rozumie aspekty lokalizacji wynikające z różnic kulturowych i prawnych pomiędzy rynkami docelowymi tłumaczenia [W02] |
FD_W10 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C] | 30 |
Opis [a03] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |