Translacja: Lokalizacja gier i oprogramowania Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: Translacja: Lokalizacja gier i oprogramowania
Kod modułu: W1-FDS1-T-LGO-6
Kod programu: W1-S1FD25.2025
Semestr: semestr letni 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem kursu jest zaznajomienie osób studiujących z zasadami lokalizacji oprogramowania i gier oraz kształcenie praktycznych i technicznych umiejętności związanych z tym działem tłumaczenia. Ćwiczenia mają na celu praktyczne zapoznanie osób studiujących z problematyką i technikami przekładu oprogramowania i gier.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi pracować w zespole przygotowującym projekty lokalizacyjne, przyjmując w nim różne role [K01]
FD_K04 [2/5]
potrafi wykonać tłumaczenie lokalizacyjne prostych gier i elementów gier lub oprogramowania, zgodnie z wymogami rynku docelowego, dbając o aspekty kulturowe, prawne i pragmatyczne lokalizacji [U01]
FD_U07 [5/5]
potrafi używać w stopniu podstawowym narzędzi informatycznych, wspomagających proces lokalizacji [U02]
FD_U03 [1/5] FD_U07 [3/5]
zna i rozumie teoretyczne podstawy procesu lokalizacji gier i oprogramowania oraz zna terminologię stosowaną w praktyce lokalizacji [W01]
FD_W02 [2/5] FD_W07 [1/5] FD_W09 [4/5] FD_W12 [3/5]
zna i rozumie aspekty lokalizacji wynikające z różnic kulturowych i prawnych pomiędzy rynkami docelowymi tłumaczenia [W02]
FD_W10 [1/5] FD_W12 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [C] 30 Opis [a03] 
Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Projektowanie [e04] 
zaliczenie K01 U01 U02 W01 W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)