Projektowanie gier: Projektowanie poziomów (Level design) 1
Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: | Projektowanie gier: Projektowanie poziomów (Level design) 1 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FDS1-PG-PP1-5 |
Kod programu: | W1-S1FD25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest kształcenie podstawowych umiejętności w zakresie projektowania poziomów gry, ze szczególnym uwzględnieniem ich technicznej poprawności. W trakcie modułu studenci nabywają podstawowe kompetencji twórcze niezbędne na stanowisku level designera. Wiedza i umiejętności z zakresu projektowania poziomów są przekazywane studentom w formie ćwiczeń warsztatowych. Zajęcia kładą duży nacisk na aspekt praktyczny tworzenia poziomów gier cyfrowych, wymianę doświadczeń i pracę zespołową. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość złożonego charakteru pracy nad poziomem gry cyfrowej oraz wykazuje gotowość do odpowiedzialnego pełnienia różnych ról w zespole pracującym nad projektem poziomu gry [K01] |
FD_K02 [2/5] |
konstruuje proste modele poziomu gry, formułuje koncepcje ich działania i rewiduje projekt poziomu, zarówno na etapie planowania jak i w trakcie implementacji [U01] |
FD_U03 [2/5] |
obsługuje oprogramowanie specjalistyczne, w szczególności silnik gry, korzystając z jego podstawowych funkcji w celu wykonania prostych zadań z zakresu projektowania poziomów [U02] |
FD_U03 [2/5] |
potrafi organizować i realizować proces tworzenia prostego poziomu gry, przyjmując różne role w zespole [U03] |
FD_U11 [3/5] |
zna i rozumie specyfikę projektowania podstawowych poziomów gier cyfrowych, rozróżnia wybrane rodzaje i funkcje specjalistycznego oprogramowania, w tym silnika gry, oraz zna ich przeznaczenie, a także ma wiedzę na temat kompetencji technicznych i twórczych niezbędnych do wykonywania prostych zadań z zakresu projektowania poziomów [W01] |
FD_W06 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [Lab] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Praca z komputerem [d01] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Projektowanie [e04] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |