Projektowanie gier: Projektowanie poziomów (Level design) 1 Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: Projektowanie gier: Projektowanie poziomów (Level design) 1
Kod modułu: W1-FDS1-PG-PP1-5
Kod programu: W1-S1FD25.2025
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest kształcenie podstawowych umiejętności w zakresie projektowania poziomów gry, ze szczególnym uwzględnieniem ich technicznej poprawności. W trakcie modułu studenci nabywają podstawowe kompetencji twórcze niezbędne na stanowisku level designera. Wiedza i umiejętności z zakresu projektowania poziomów są przekazywane studentom w formie ćwiczeń warsztatowych. Zajęcia kładą duży nacisk na aspekt praktyczny tworzenia poziomów gier cyfrowych, wymianę doświadczeń i pracę zespołową.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość złożonego charakteru pracy nad poziomem gry cyfrowej oraz wykazuje gotowość do odpowiedzialnego pełnienia różnych ról w zespole pracującym nad projektem poziomu gry [K01]
FD_K02 [2/5] FD_K04 [3/5] FD_K05 [2/5]
konstruuje proste modele poziomu gry, formułuje koncepcje ich działania i rewiduje projekt poziomu, zarówno na etapie planowania jak i w trakcie implementacji [U01]
FD_U03 [2/5] FD_U06 [3/5] FD_U12 [2/5]
obsługuje oprogramowanie specjalistyczne, w szczególności silnik gry, korzystając z jego podstawowych funkcji w celu wykonania prostych zadań z zakresu projektowania poziomów [U02]
FD_U03 [2/5] FD_U06 [2/5] FD_U12 [2/5]
potrafi organizować i realizować proces tworzenia prostego poziomu gry, przyjmując różne role w zespole [U03]
FD_U11 [3/5]
zna i rozumie specyfikę projektowania podstawowych poziomów gier cyfrowych, rozróżnia wybrane rodzaje i funkcje specjalistycznego oprogramowania, w tym silnika gry, oraz zna ich przeznaczenie, a także ma wiedzę na temat kompetencji technicznych i twórczych niezbędnych do wykonywania prostych zadań z zakresu projektowania poziomów [W01]
FD_W06 [3/5] FD_W11 [1/5] FD_W12 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [Lab] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Praca z komputerem [d01] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Projektowanie [e04] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie K01 U01 U02 U03 W01
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)