Projektowanie gier: Laboratorium technik deweloperskich 3
Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: | Projektowanie gier: Laboratorium technik deweloperskich 3 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FDS1-PG-LTGD3-5 |
Kod programu: | W1-S1FD25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest nabycie średniozaawansowanych umiejętności tworzenia gier cyfrowych w zakresie kompetencji kreatywnych i technicznych, niezbędnych do pracy w roli projektanta gier, z naciskiem na wykorzystanie specjalistycznego oprogramowania. Studenci wykorzystują wybrane narzędzia deweloperskie, w tym silniki gier oraz doskonalą techniki ich wykorzystania, wykonując ćwiczenia o średnim stopniu skomplikowania, łączące kompetencje kreatywne z umiejętnościami praktycznymi, niezbędnymi do tworzenia funkcjonalnych prototypów gier cyfrowych i pracy na rynku gier. Nabywają kompetencji niezbędnych do organizacji procesu na różnych jego etapach i zarządzania pracą własną i innych członków zespołu. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | Projektowanie gier: Laboratorium technik deweloperskich 2 [W1-FDS1-PG-LTGD2-4] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość poziomu posiadanych kompetencji twórczych i praktycznych, jest świadomy złożonego charakteru projektowania gier oraz rozumie odpowiedzialność za tworzenie treści wpływających na użytkownika; ma świadomość konieczności rozwoju zawodowego i wyzwań etycznych związanych z pracą w branży [K01] |
FD_K01 [2/5] |
wykazuje gotowość do odpowiedzialnego pełnienia różnych ról w zespole pracującym nad projektem gry cyfrowej [K02] |
FD_K02 [3/5] |
potrafi efektywnie wykorzystywać średniozaawansowane funkcje oprogramowania specjalistycznego, w tym silnika gry, do tworzenia bardziej skomplikowanych mechanizmów gry oraz rozwiązywać problemy techniczne związane z projektem [U01] |
FD_U03 [3/5] |
potrafi w ramach zespołu wykonywać średniozaawansowane zadania z zakresu projektowania gier cyfrowych, spójne z ustalonymi założeniami projektu i jego parametrami technicznymi [U02] |
FD_U03 [3/5] |
weryfikuje projekty prostych gier pod względem funkcjonalności, estetyki, przystępności i doświadczenia użytkownika, a także potrafi zrewidować projekt na podstawie uzyskanej informacji zwrotnej [U03] |
FD_U03 [3/5] |
zna i rozumie w stopniu średnozaawansowanym specyfikę i przebieg procesu projektowania gier cyfrowych oraz posiada wiedzę na temat wybranych szczegółowych kompetencji technicznych i twórczych niezbędnych do wykonywania zadań z zakresu tego procesu, w tym w zakresie używania specjalistycznego oprogramowania [W01] |
FD_W06 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [Lab] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Praca z komputerem [d01] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Projektowanie [e04] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |