Projektowanie gier: Laboratorium technik deweloperskich 3 Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: Projektowanie gier: Laboratorium technik deweloperskich 3
Kod modułu: W1-FDS1-PG-LTGD3-5
Kod programu: W1-S1FD25.2025
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest nabycie średniozaawansowanych umiejętności tworzenia gier cyfrowych w zakresie kompetencji kreatywnych i technicznych, niezbędnych do pracy w roli projektanta gier, z naciskiem na wykorzystanie specjalistycznego oprogramowania. Studenci wykorzystują wybrane narzędzia deweloperskie, w tym silniki gier oraz doskonalą techniki ich wykorzystania, wykonując ćwiczenia o średnim stopniu skomplikowania, łączące kompetencje kreatywne z umiejętnościami praktycznymi, niezbędnymi do tworzenia funkcjonalnych prototypów gier cyfrowych i pracy na rynku gier. Nabywają kompetencji niezbędnych do organizacji procesu na różnych jego etapach i zarządzania pracą własną i innych członków zespołu.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Projektowanie gier: Laboratorium technik deweloperskich 2 [W1-FDS1-PG-LTGD2-4]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu posiadanych kompetencji twórczych i praktycznych, jest świadomy złożonego charakteru projektowania gier oraz rozumie odpowiedzialność za tworzenie treści wpływających na użytkownika; ma świadomość konieczności rozwoju zawodowego i wyzwań etycznych związanych z pracą w branży [K01]
FD_K01 [2/5] FD_K02 [2/5] FD_K05 [3/5]
wykazuje gotowość do odpowiedzialnego pełnienia różnych ról w zespole pracującym nad projektem gry cyfrowej [K02]
FD_K02 [3/5] FD_K04 [3/5] FD_K05 [3/5]
potrafi efektywnie wykorzystywać średniozaawansowane funkcje oprogramowania specjalistycznego, w tym silnika gry, do tworzenia bardziej skomplikowanych mechanizmów gry oraz rozwiązywać problemy techniczne związane z projektem [U01]
FD_U03 [3/5] FD_U06 [3/5] FD_U12 [3/5]
potrafi w ramach zespołu wykonywać średniozaawansowane zadania z zakresu projektowania gier cyfrowych, spójne z ustalonymi założeniami projektu i jego parametrami technicznymi [U02]
FD_U03 [3/5] FD_U06 [3/5] FD_U11 [3/5]
weryfikuje projekty prostych gier pod względem funkcjonalności, estetyki, przystępności i doświadczenia użytkownika, a także potrafi zrewidować projekt na podstawie uzyskanej informacji zwrotnej [U03]
FD_U03 [3/5] FD_U06 [3/5] FD_U12 [3/5]
zna i rozumie w stopniu średnozaawansowanym specyfikę i przebieg procesu projektowania gier cyfrowych oraz posiada wiedzę na temat wybranych szczegółowych kompetencji technicznych i twórczych niezbędnych do wykonywania zadań z zakresu tego procesu, w tym w zakresie używania specjalistycznego oprogramowania [W01]
FD_W06 [3/5] FD_W11 [1/5] FD_W12 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [Lab] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Praca z komputerem [d01] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Projektowanie [e04] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie K01 K02 U01 U02 U03 W01
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)