Projektowanie gier: Scenariusze gier
Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025
| Nazwa modułu: | Projektowanie gier: Scenariusze gier |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FDS1-PG-SG-4 |
| Kod programu: | W1-S1FD25.2025 |
| Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
| Język wykładowy: | angielski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł zapoznaje studentów z technicznymi i praktycznymi aspektami tworzenia scenariuszy gier cyfrowych. W czasie kursu studenci zapoznają się z technikami i konwencjami kreacji fabuły, kreacji świata przedstawionego, oraz kreacji i charakterystyki postaci w kontekście projektowania narracji interaktywnej. Ważną częścią kursu jest również analiza specyfiki dialogów w rozrywce interaktywnej i samodzielne prace studentów nad dialogami. Moduł przygotowuje studentów do stworzenia projektu spójnej i uwzględniającej interaktywność i sprawczość gracza narracji. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma świadomość poziomu posiadanych kompetencji twórczych i praktycznych oraz odpowiedzialności za własne decyzje narracyjne; jest otwarty na konstruktywną krytykę w procesie doskonalenia scenariuszy [K01] |
FD_K01 [3/5] |
identyfikuje strukturalne komponenty scenariusza gry cyfrowej oraz potrafi analizować i krytycznie oceniać elementy scenariuszy gier i ich spójność narracyjną [U01] |
FD_U04 [2/5] |
potrafi zaprojektować postaci spójne z własnym projektem gry, zaprojektować koncepcję świata gry, koncepcję fabularną gry oraz przygotować listy dialogowe rozbudowanych scen, będących spójnym rozwinięciem projektu gry, zgodnych z oczekiwanym rejestrem językowym bohaterów, charakterem sceny, kontekstem kulturowym, etc. [U02] |
FD_U03 [2/5] |
potrafi stworzyć poprawny formalnie projekt scenariusza gry narracyjnej [U03] |
FD_U03 [2/5] |
posiada wiedzę na temat technik i konwencji kreacji fabuły, charakterystyki postaci oraz na temat specyfiki scenariuszy i dialogów tworzonych na potrzeby gier [W01] |
FD_W02 [2/5] |
zna podstawową terminologię stosowaną w scenopisarstwie oraz dotyczącą teorii narracji interaktywnych, a także posiada wiedzę na temat formalnych elementów scenariuszy gier cyfrowych [W02] |
FD_W02 [2/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Projektowanie [e04] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
K01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||