Projektowanie gier: Podstawy grafiki cyfrowej
Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: | Projektowanie gier: Podstawy grafiki cyfrowej |
---|---|
Kod modułu: | W1-FDS1-PG-PGC-3 |
Kod programu: | W1-S1FD25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie osób studiujących z podstawowymi narzędziami i technikami tworzenia grafiki cyfrowej oraz rozwijanie kompetencji umożliwiających realizację prostych zadań graficznych i manipulację obiektami wizualnymi. Osoby studiujące zdobywają też wiedzę z zakresu teorii grafiki oraz narzędzi wykorzystywanych w procesie tworzenia gier cyfrowych. Nabyte umiejętności stanowią podstawę do efektywnego wykorzystania narzędzi graficznych i deweloperskich w projektowaniu poziomów gier i projektowaniu rozgrywki oraz realizacji prostych zadań graficznych towarzyszących produkcji gier. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość estetycznego i artystycznego wymiaru gier komputerowych oraz uczestniczy w jego kształtowaniu, realizując również prace w zespole twórczym [K01] |
FD_K04 [2/5] |
potrafi obsługiwać wybrane narzędzia (oprogramowanie) graficzne na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym; potrafi wykonać proste zadania z zakresu tworzenia grafiki cyfrowej; potrafi dokonać podstawowych przekształceń graficznych, korzystając z narzędzi graficznych i stosując odpowiednie praktyki [U01] |
FD_U06 [2/5] |
posiada podstawową wiedzę teoretyczną z dziedziny grafiki cyfrowej oraz zna terminologię dziedziny; zna podstawowe zasady i techniki tworzenia grafiki cyfrowej, jej wybrane techniczne aspekty oraz wykorzystywane oprogramowanie [W01] |
FD_W06 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [FS1] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Praca z komputerem [d01] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |