Projektowanie gier: Podstawy grafiki cyfrowej Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: Projektowanie gier: Podstawy grafiki cyfrowej
Kod modułu: W1-FDS1-PG-PGC-3
Kod programu: W1-S1FD25.2025
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zapoznanie osób studiujących z podstawowymi narzędziami i technikami tworzenia grafiki cyfrowej oraz rozwijanie kompetencji umożliwiających realizację prostych zadań graficznych i manipulację obiektami wizualnymi. Osoby studiujące zdobywają też wiedzę z zakresu teorii grafiki oraz narzędzi wykorzystywanych w procesie tworzenia gier cyfrowych. Nabyte umiejętności stanowią podstawę do efektywnego wykorzystania narzędzi graficznych i deweloperskich w projektowaniu poziomów gier i projektowaniu rozgrywki oraz realizacji prostych zadań graficznych towarzyszących produkcji gier.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość estetycznego i artystycznego wymiaru gier komputerowych oraz uczestniczy w jego kształtowaniu, realizując również prace w zespole twórczym [K01]
FD_K04 [2/5]
potrafi obsługiwać wybrane narzędzia (oprogramowanie) graficzne na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym; potrafi wykonać proste zadania z zakresu tworzenia grafiki cyfrowej; potrafi dokonać podstawowych przekształceń graficznych, korzystając z narzędzi graficznych i stosując odpowiednie praktyki [U01]
FD_U06 [2/5] FD_U11 [2/5]
posiada podstawową wiedzę teoretyczną z dziedziny grafiki cyfrowej oraz zna terminologię dziedziny; zna podstawowe zasady i techniki tworzenia grafiki cyfrowej, jej wybrane techniczne aspekty oraz wykorzystywane oprogramowanie [W01]
FD_W06 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [FS1] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Praca z komputerem [d01] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
zaliczenie K01 U01 W01
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)