Projektowanie gier: Pisanie na potrzeby mediów i branży gier Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: Projektowanie gier: Pisanie na potrzeby mediów i branży gier
Kod modułu: W1-FDS1-PG-PMBG-3
Kod programu: W1-S1FD25.2025
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest kształcenie umiejętności pisania w języku angielskim na potrzeby mediów i branży gier cyfrowych. Szczegółowy zakres kształconych umiejętności jest uzależniony od wyboru osoby prowadzącej zajęcia i może obejmować takie formy jak notatka prasowa, wywiad, pitch document, recenzja gry, opis zarządzania własnością intelektualną projektu gry, elementy trans-narracji (np.: opisywanie i projektowanie struktury franczyzy intermedialnej), streszczenie fabuły, analizy rynku pod kątem konkurencyjności projektu gry oraz uwarunkowań lokalizacyjnych, etc. Kurs kształci również podstawowe umiejętności z zakresu dokumentacji gier. Kurs skupia się na zarówno na formach pisania technicznego jak i kreatywnego.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu posiadanych umiejętności i wiedzy, złożonego charakteru pracy nad powstaniem gry komputerowej i konieczności aktywizacji oraz łączenia ze sobą umiejętności z różnych dziedzin; ma świadomość technicznych, prawnych i społecznych aspektów branży gier komputerowych [K01]
FD_K01 [2/5] FD_K05 [2/5]
potrafi skomponować podstawowe formy wypowiedzi pisemnych funkcjonujące w mediach elektronicznych i branży gier cyfrowych; potrafi dobrać odpowiedni rejestr językowy na potrzeby rozmaitych wypowiedzi pisemnych, poprawnie stosuje zasady gramatyki i interpunkcji języka angielskiego [U01]
FD_U01 [2/5] FD_U06 [3/5]
samodzielnie wyszukuje, analizuje i selekcjonuje informacje ze zróżnicowanych źródeł na potrzeby pisania [U02]
FD_U02 [3/5]
potrafi przygotować podstawową dokumentację projektu gry [U03]
FD_U03 [1/5] FD_U06 [1/5]
zna podstawowe formy tekstów stosowanych w mediach elektronicznych oraz branży gier cyfrowych [W01]
FD_W02 [1/5] FD_W06 [2/5]
zna podstawowe zasady prowadzenia dokumentacji gier [W02]
FD_W06 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [C] 30 Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Projektowanie [e04] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie K01 U01 U02 U03 W01 W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)