Projektowanie gier: Pisanie na potrzeby mediów i branży gier
Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: | Projektowanie gier: Pisanie na potrzeby mediów i branży gier |
---|---|
Kod modułu: | W1-FDS1-PG-PMBG-3 |
Kod programu: | W1-S1FD25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest kształcenie umiejętności pisania w języku angielskim na potrzeby mediów i branży gier cyfrowych. Szczegółowy zakres kształconych umiejętności jest uzależniony od wyboru osoby prowadzącej zajęcia i może obejmować takie formy jak notatka prasowa, wywiad, pitch document, recenzja gry, opis zarządzania własnością intelektualną projektu gry, elementy trans-narracji (np.: opisywanie i projektowanie struktury franczyzy intermedialnej), streszczenie fabuły, analizy rynku pod kątem konkurencyjności projektu gry oraz uwarunkowań lokalizacyjnych, etc. Kurs kształci również podstawowe umiejętności z zakresu dokumentacji gier. Kurs skupia się na zarówno na formach pisania technicznego jak i kreatywnego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość poziomu posiadanych umiejętności i wiedzy, złożonego charakteru pracy nad powstaniem gry komputerowej i konieczności aktywizacji oraz łączenia ze sobą umiejętności z różnych dziedzin; ma świadomość technicznych, prawnych i społecznych aspektów branży gier komputerowych [K01] |
FD_K01 [2/5] |
potrafi skomponować podstawowe formy wypowiedzi pisemnych funkcjonujące w mediach elektronicznych i branży gier cyfrowych; potrafi dobrać odpowiedni rejestr językowy na potrzeby rozmaitych wypowiedzi pisemnych, poprawnie stosuje zasady gramatyki i interpunkcji języka angielskiego [U01] |
FD_U01 [2/5] |
samodzielnie wyszukuje, analizuje i selekcjonuje informacje ze zróżnicowanych źródeł na potrzeby pisania [U02] |
FD_U02 [3/5] |
potrafi przygotować podstawową dokumentację projektu gry [U03] |
FD_U03 [1/5] |
zna podstawowe formy tekstów stosowanych w mediach elektronicznych oraz branży gier cyfrowych [W01] |
FD_W02 [1/5] |
zna podstawowe zasady prowadzenia dokumentacji gier [W02] |
FD_W06 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C] | 30 |
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Projektowanie [e04] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |