Teoria literatury: Teoria narracji i fabuły
Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: | Teoria literatury: Teoria narracji i fabuły |
---|---|
Kod modułu: | W1-FDS1-TL-TNF-3 |
Kod programu: | W1-S1FD25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem kursu jest zaznajomienie osób studiujących z wybranymi zagadnieniami badań nad fabułą i narracją, dotyczących literatury, filmu i innych form wizualnych, czy gier wideo. Kurs zachęca też do praktycznego wykorzystania tej teoretycznej wiedzy poprzez pracę własną nad szkicami pomysłów fabularnych różnego typu osadzonych w różnych mediach |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość mnogości funkcji i złożonej roli jaką odgrywa opowieść w kulturze, życiu społecznym, a także w indywidualnym przeżyciu i rozwoju człowieka [K01] |
FD_K01 [2/5] |
rozpoznaje, opisuje i stosuje podstawowe mechanizmy narracyjne, w tym mechanizmy kształtowania reakcji emocjonalnych odbiorcy [U01] |
FD_U02 [2/5] |
analizuje funkcje i znaczenie różnorodnych form narracji i metod prowadzenia fabuły w wybranych mediach oraz potrafi wskazać typy narracyjności specyficzne dla danego medium [U02] |
FD_U04 [2/5] |
stosuje wiedzę na temat podstawowych pojęć teoretycznych związanych z teorią narracji do przygotowania własnych projektów fabularnych [U03] |
FD_U06 [2/5] |
zna i rozumie podstawową terminologię z zakresu teorii narracji i fabuły; zna podstawowe współczesne nurty teoretyczne związane z teorią narracji i fabuły, ze szczególnym naciskiem na współczesne badania kognitywne, afektywne i transmedialne [W01] |
FD_W02 [3/5] |
zna i rozumie różnice pomiędzy formami narracyjnymi i mechanizmami kształtowania reakcji odbiorcy w różnych mediach [W02] |
FD_W02 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [FS1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Prezentacja [c07] |
egzamin |
K01 |
ćwiczenia [FS2] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |