Praca z tekstem literackim lub tekstem kultury (moduł do wyboru)
Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: | Praca z tekstem literackim lub tekstem kultury (moduł do wyboru) |
---|---|
Kod modułu: | W1-FCDS1-PTLK-1 |
Kod programu: | W1-S1FD25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest rozwijanie strategii i umiejętności pracy z różnego rodzaju tekstami literackimi i tekstami kultury, takich jak – streszczanie, wskazywanie wątków głównych i pobocznych, rozpoznawanie organizacji oraz struktury tekstu, na przykład jego logiki, retoryki, narracji, symboliki, i innych cech formalnych, a także ewentualnych manipulacji. Celem modułu jest też ukazanie różnorodności tekstów literackich i tekstów kultury, z uwzględnieniem także tych, które operują językiem potocznym i mniej sformalizowanym. Zajęcia mogą uwzględniać elementy teorii literatury i kultury, ale nie są im podporządkowane. Zajęcia mają charakter warsztatowy. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
wykazuje gotowość do autorefleksji i krytycznej oceny swoich umiejętności w zakresie pracy z tekstem literackim lub tekstem kultury [K01] |
FD_K01 [2/5] |
potrafi dokonać streszczenia całości i poszczególnych części tekstu literackiego lub tekstu kultury, wskazać wątki główne i poboczne, rozpoznać i nazwać strukturę oraz organizację tekstu, podstawowe figury retoryczne, potencjalne manipulacje, jak i inne cechy formalne [U01] |
FD_U04 [2/5] |
potrafi samodzielnie pracować z tekstem literackim lub tekstem kultury, rozwijając indywidualne strategie poznawcze i komunikacyjne [U02] |
FD_U04 [2/5] |
rozpoznaje, stosuje i krytycznie ocenia różne metody i strategie analizy tekstów literackich i tekstów kultury [W01] |
FD_W07 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |