Kultura angielskiego obszaru językowego: Kultura Wielkiej Brytanii
Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: | Kultura angielskiego obszaru językowego: Kultura Wielkiej Brytanii |
---|---|
Kod modułu: | W1-FCDELS1 -K-WB-1 |
Kod programu: | W1-S1FD25.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma na celu przybliżenie osobom studiującym zagadnień współczesnej kultury brytyjskiej, jej specyfiki i uwarunkowań historycznych oraz kierunków rozwoju. Omawiane zagadnienia obejmują kwestie tożsamości narodowej oraz tożsamości regionalnych, kształtowania się kultury i teorii kulturowych w różnych kontekstach społecznych i politycznych oraz sposoby przedstawienia brytyjskości w wybranych tekstach kultury. Szczególny nacisk położony jest na współczesną sytuację społeczną, polityczną i kulturową Wielkiej Brytanii i na ewoluujący wizerunek Wielkiej Brytanii w współczesności. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
reprezentuje postawę akceptacji, tolerancji i szacunku wobec przedstawicieli innych narodów, grup etnicznych i społecznych, rozumiejąc historyczne, społeczne i kulturowe uwarunkowania kształtujące różnorodność społeczeństwa brytyjskiego; wykazuje otwartość na odmienność światopoglądową, religijną i obyczajową oraz potrafi dostrzegać i doceniać wkład różnych społeczności w rozwój kultury Wielkiej Brytanii [K01] |
FD_K04 [2/5] |
wskazuje warunki, które miały wpływ na kształtowanie się procesów kulturowych w Wielkiej Brytanii i ich konsekwencje [U01] |
FD_U02 [1/5] |
analizuje i interpretuje przykłady zjawisk kulturowych w celu wykazania ich znaczenia i wpływu na kształtowanie oraz postrzeganie tożsamości brytyjskich [U02] |
FD_U02 [1/5] |
krytycznie analizuje, interpretuje i porównuje teksty kultury z zastosowaniem terminologii z dziedziny studiów kulturowych [U03] |
FD_U05 [3/5] |
rozumie proces historycznego kształtowania się kultury Wielkiej Brytanii w różnych kontekstach społecznych i politycznych; zna kształt współczesnego brytyjskiego systemu politycznego oraz najważniejsze brytyjskie instytucje [W01] |
FD_W04 [3/5] |
zna różne definicje i znaczenia terminu „kultura”, ma świadomość jego złożoności; ma wiedzę o zakresie, specyfice i problematyce brytyjskich studiów kulturowych [W02] |
FD_W01 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C] | 30 |
Opis [a03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |