Historia angielskiego obszaru językowego: Historia USA
Kierunek studiów: Filologia angielska: kultura-media-translacja
Kod programu: W1-S1FC25.2025

Nazwa modułu: | Historia angielskiego obszaru językowego: Historia USA |
---|---|
Kod modułu: | W1-FCDELS1-HAOJ-US-2 |
Kod programu: | W1-S1FC25.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem kursu jest prezentacja i omówienie najważniejszych zagadnień historii USA, kładące szczególny nacisk na kształtowanie się państwowości amerykańskiej, tożsamości amerykańskich oraz pozycji USA w polityce międzynarodowej. Od osób studiujących oczekuje się rozwinięcia umiejętności niezbędnych do krytycznej analizy procesów historycznych oraz ich interdyscyplinarnego wpływu na inne obszary badań w ramach humanistyki. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
wykazuje postawę krytycznej refleksji i otwartości podczas dyskusji na temat zróżnicowanych perspektyw dotyczących kluczowych wydarzeń i przemian społecznych w historii Ameryki, okazując szacunek dla odmiennych punktów widzenia oraz świadomość kontekstu historycznego, który je ukształtował [K01] |
FC_K03 [1/5] |
analizuje procesy historyczne oraz rozpoznaje ich wpływ na kulturę, politykę i społeczeństwo USA [U01] |
FC_U05 [2/5] |
posługuje się poprawną terminologią historyczną i politologiczną w języku angielskim [U02] |
FC_U08 [2/5] |
zna historię kształtowania się państwowości amerykańskiej, systemu politycznego oraz głównych instytucji państwowych USA [W01] |
FC_W05 [3/5] |
zna i rozumie najważniejsze procesy historycznych kształtujące współczesne społeczeństwo amerykańskie oraz tożsamości lokalne, etniczne i narodowe w USA [W02] |
FC_W04 [2/5] |
zna i rozumie najważniejsze procesy historyczne kształtujące politykę zagraniczną USA oraz wpływające na pozycję międzynarodową USA [W03] |
FC_W05 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Prezentacja [c07] |
egzamin |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |