Praktyczna nauka języka angielskiego: Język pisany 5 (pisanie kreatywne)
Kierunek studiów: Filologia angielska: kultura-media-translacja
Kod programu: W1-S1FC25.2025
| Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka angielskiego: Język pisany 5 (pisanie kreatywne) |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FCDS1-PJ-JP5-5 |
| Kod programu: | W1-S1FC25.2025 |
| Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 |
| Język wykładowy: | angielski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest doskonalenie praktycznej znajomości języka angielskiego poprzez rozwijanie umiejętności z zakresu kompozycji różnorodnych form dłuższych tekstów pisemnych (literackich) oraz angielskiej interpunkcji na poziomie zaawansowanym. Jednym z głównych zadań modułu jest kształtowanie umiejętności konstrukcji form narracyjnych z zakresu prozy literackiej przy szczególnym uwzględnieniu problematyki akcji i fabuły, budowania dialogu, elementów opisu oraz świata przedstawionego, a także tworzenia postaci fikcyjnych. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma świadomość społecznego i kulturowego znaczenia kreatywności [K01] |
FC_K01 [1/5] |
potrafi skomponować tekst zawierający podstawowe elementy pisania twórczego [U01] |
FC_U03 [2/5] |
potrafi twórczo przetwarzać oraz tworzyć teksty pisemne osadzone w różnorodnych konwencjach fikcyjnych tekstów kultury zachowując spójność gatunkową jak i spójność rozwiązań fabularnych [U02] |
FC_U03 [2/5] |
zna zasady tworzenia tekstów w różnych konwencjach gatunkowych (realistycznych i nierealistycznych) oraz w różnych konwencjach prowadzenia akcji [W01] |
FC_W01 [1/5] |
zna podstawowe zagadnienia z zakresu pisania twórczego (dialog, charakterystyka postaci i otoczenia, problematyka fabuły i akcji, opis) [W02] |
FC_W01 [1/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Prezentacja [c07] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] |
zaliczenie |
K01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||