Praktyczna nauka języka angielskiego: Język pisany 2
Kierunek studiów: Filologia angielska: kultura-media-translacja
Kod programu: W1-S1FC25.2025

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka angielskiego: Język pisany 2 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FCDS1-PJ-JP2-2 |
Kod programu: | W1-S1FC25.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł realizowany w ramach praktycznej nauki języka angielskiego rozwija umiejętności budowania rozbudowanych form pisemnych w języku angielskim. Osoby studiujące doskonalą przechodzenie od pisania pojedynczych akapitów do tworzenia spójnych i logicznych esejów. Moduł obejmuje planowanie, organizowanie i redagowanie wybranych typów esejów, ze szczególnym uwzględnieniem esejów opisowych (expository) i argumentacyjnych (argumentative). Zajęcia wspierają rozwój kompetencji językowych poprzez doskonalenie struktury, jasności wywodu i logicznych powiązań między częściami tekstu. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
samodzielnie tworzy spójne i poprawne teksty pisemne w języku angielskim [K01] |
FC_K01 [2/5] |
rozwija tekst pisemny, przechodząc od pojedynczego akapitu do rozbudowanej struktury eseju [U01] |
FC_U06 [3/5] |
planuje i organizuje treści z zachowaniem jasności i logicznych powiązań między częściami tekstu [U02] |
FC_U06 [3/5] |
redaguje eseje w języku angielskim, dbając o poprawność językową i przejrzystość wywodu [U03] |
FC_U01 [2/5] |
zna strukturę esejów opisowych i argumentacyjnych oraz podstawowe zasady organizacji treści w dłuższych formach pisemnych w języku angielskim [W01] |
FC_W08 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [c] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |