Społeczno-ekonomiczne podstawy turystyki
Kierunek studiów: Turystyka zrównoważona
Kod programu: W2-S1TZ25.2025

Nazwa modułu: | Społeczno-ekonomiczne podstawy turystyki |
---|---|
Kod modułu: | W2-TZ-S1-011 |
Kod programu: | W2-S1TZ25.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Przedmiot zajmuje się oceną wpływu turystyki na gospodarkę i społeczeństwo oraz badaniem mechanizmów rynkowych, które kształtują branżę turystyczną. Studenci zapoznają się z kluczowymi pojęciami z zakresu ekonomii, socjologii i zarządzania, które są niezbędne do zrozumienia funkcjonowania sektora turystycznego. Przedmiot rozwija umiejętności analizy ekonomicznych i społecznych skutków turystyki oraz przygotowanie studentów do podejmowania decyzji biznesowych i strategicznych w branży turystycznej. Przedmiot łączy elementy ekonomii, socjologii, geografii i zarządzania turystyką. Głównym celem przedmiotu Społeczno-ekonomiczne podstawy turystyki jest rozwinięcie umiejętności analizy wpływu turystyki na gospodarkę i społeczeństwo oraz przygotowanie studentów do podejmowania decyzji biznesowych i strategicznych w branży turystycznej |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie procesy społeczno-ekonomiczne kształtujące środowisko geograficzne [W2-TZ-S1-011_1] |
TZ-W01 [1/5] |
rozumie wpływ procesów społeczno-ekonomicznych na atrakcyjność turystyczną regionów [W2-TZ-S1-011_2] |
TZ-W01 [1/5] |
rozumie wpływ procesów społeczno-ekonomicznych na atrakcyjność turystyczną regionów [W2-TZ-S1-011_3] |
TZ-W04 [1/5] |
potrafi oceniać walory kulturowe pod kątem ich wykorzystania w turystyce [W2-TZ-S1-011_4] |
TZ-U02 [1/5] |
potrafi identyfikować zagrożenia dla środowiska społecznego wynikające z działalności turystycznej [W2-TZ-S1-011_5] |
TZ-U03 [1/5] |
potrafi projektować produkty turystyczne oparte na walorach kulturowych, z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju [W2-TZ-S1-011_6] |
TZ-U05 [1/5] |
jest świadomy wpływu działalności turystycznej na środowisko społeczne i gospodarkę i gotów do podejmowania działań na rzecz jego ochrony [W2-TZ-S1-011_7] |
TZ-K01 [1/5] |
rozumie znaczenie zrównoważonego rozwoju w turystyce i jest gotów do promowania odpowiedzialnych praktyk turystycznych [W2-TZ-S1-011_8] |
TZ-K02 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-TZ-S1-011_fs_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
zaliczenie |
W2-TZ-S1-011_1 |
laboratorium [W2-TZ-S1-011_fs_2] | 15 |
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
W2-TZ-S1-011_3 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |