Wyzwania i perspektywy rozwoju turystyki
Kierunek studiów: Turystyka zrównoważona
Kod programu: W2-S1TZ25.2025
| Nazwa modułu: | Wyzwania i perspektywy rozwoju turystyki |
|---|---|
| Kod modułu: | W2-TZ-S1-027 |
| Kod programu: | W2-S1TZ25.2025 |
| Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Przedmiot „Wyzwania i perspektywy rozwoju turystyki” uczy współczesnych trendów, wyzwań oraz możliwości rozwoju branży turystycznej w świetle globalnych zmian społecznych, ekonomicznych, technologicznych i środowiskowych. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z najnowszymi kierunkami rozwoju turystyki, takimi jak turystyka zrównoważona, cyfryzacja, zmiany klimatyczne, globalizacja oraz rosnące oczekiwania konsumentów. Przedmiot wyposaży studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do przewidywania przyszłych trendów oraz planowania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań w branży turystycznej.
Głównym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z najnowszymi trendami i wyzwaniami w rozwoju turystyki, takimi jak zmiany klimatyczne, cyfryzacja, globalizacja i rosnące oczekiwania konsumentów, rozwinięcie umiejętności analizy i oceny perspektyw rozwoju turystyki oraz proponowania innowacyjnych rozwiązań oraz przygotowanie studentów do planowania i wdrażania strategii rozwoju turystyki, które uwzględniają przyszłe wyzwania i możliwości |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
zna i rozumie najnowsze trendy i wyzwania w rozwoju turystyki, takie jak zmiany klimatyczne, cyfryzacja, globalizacja i rosnące oczekiwania konsumentów [W2-TZ-S1-027_1] |
TZ-W01 [1/5] |
rozumie wpływ globalnych zmian społecznych, ekonomicznych, technologicznych i środowiskowych na rozwój branży turystycznej [W2-TZ-S1-027_2] |
TZ-W01 [1/5] |
zna metody analizy i oceny perspektyw rozwoju turystyki oraz proponowania innowacyjnych rozwiązań [W2-TZ-S1-027_3] |
TZ-W04 [1/5] |
potrafi analizować i oceniać perspektywy rozwoju turystyki w kontekście globalnych wyzwań i trendów [W2-TZ-S1-027_4] |
TZ-U03 [1/5] |
potrafi proponować innowacyjne rozwiązania w odpowiedzi na wyzwania współczesnej turystyki [W2-TZ-S1-027_5] |
TZ-U02 [1/5] |
potrafi planować i wdrażać strategie rozwoju turystyki, które uwzględniają przyszłe wyzwania i możliwości [W2-TZ-S1-027_6] |
TZ-U05 [1/5] |
jest świadomy wpływu globalnych zmian na rozwój turystyki oraz gotów do podejmowania działań na rzecz innowacyjności i zrównoważonego rozwoju [W2-TZ-S1-027_7] |
TZ-K01 [1/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [W2-TZ-S1-027_fs_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
zaliczenie |
W2-TZ-S1-027_1 |
| laboratorium [W2-TZ-S1-027_fs_2] | 15 |
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
W2-TZ-S1-027_3 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||