Marketing i zarządzanie w turystyce zrównoważonej Kierunek studiów: Turystyka zrównoważona
Kod programu: W2-S1TZ25.2025

Nazwa modułu: Marketing i zarządzanie w turystyce zrównoważonej
Kod modułu: W2-TZ-S1-026
Kod programu: W2-S1TZ25.2025
Semestr: semestr letni 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Przedmiot "Marketing i zarządzanie w turystyce zrównoważonej" stanowi interdyscyplinarne podejście do projektowania, promocji i realizacji usług turystycznych w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Program obejmuje zarówno teoretyczne podstawy odpowiedzialnego marketingu, jak i praktyczne narzędzia zarządzania destynacjami, produktami i markami turystycznymi z uwzględnieniem kryteriów środowiskowych, społecznych i ekonomicznych. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z narzędziami marketingowymi, strategiami zarządzania oraz metodami promocji, które uwzględniają aspekty ekologiczne, społeczne i ekonomiczne. Przedmiot wyposaży studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do tworzenia i wdrażania strategii marketingowych oraz zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi w sposób odpowiedzialny i zrównoważony. W trakcie zajęć studenci będą analizować case studies oraz przygotowywać projekty związane z marketingiem i zarządzaniem w turystyce zrównoważonej. Głównym celem przedmiotu Marketing i zarządzanie w turystyce zrównoważonej jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania i promocji usług turystycznych w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, zapoznanie studentów z zasadami marketingu i zarządzania w turystyce zrównoważonej, w tym z narzędziami i strategiami promocji uwzględniającymi aspekty ekologiczne, społeczne i ekonomiczne, rozwinięcie umiejętności tworzenia i wdrażania strategii marketingowych oraz zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi w sposób odpowiedzialny i zrównoważony oraz przygotowanie studentów do identyfikowania i wykorzystywania szans rynkowych związanych z turystyką zrównoważoną.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna i rozumie zasady marketingu i zarządzania w turystyce zrównoważonej, w tym narzędzia i strategie promocji uwzględniające aspekty ekologiczne, społeczne i ekonomiczne [W2-TZ-S1-026_1]
TZ-W06 [1/5] TZ-W07 [1/5]
rozumie wpływ działań marketingowych i zarządczych na środowisko naturalne, kulturę i społeczeństwo [W2-TZ-S1-026_2]
TZ-W06 [1/5] TZ-W07 [1/5]
zna zasady zrównoważonego rozwoju oraz ich zastosowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwami turystycznymi [W2-TZ-S1-026_3]
TZ-W04 [1/5] TZ-W05 [1/5]
potrafi tworzyć i wdrażać strategie marketingowe uwzględniające zasady zrównoważonego rozwoju [W2-TZ-S1-026_4]
TZ-U03 [1/5] TZ-U06 [1/5]
potrafi zarządzać przedsiębiorstwami turystycznymi w sposób odpowiedzialny i zrównoważony [W2-TZ-S1-026_5]
TZ-U03 [1/5] TZ-U06 [1/5]
potrafi identyfikować i wykorzystywać szanse rynkowe związane z turystyką zrównoważoną [W2-TZ-S1-026_6]
TZ-U03 [1/5] TZ-U06 [1/5]
jest świadomy wpływu działań marketingowych i zarządczych na środowisko, kulturę i społeczeństwo oraz gotów do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju [W2-TZ-S1-026_7]
TZ-K05 [1/5] TZ-K06 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [W2-TZ-S1-026_fs_1] 30 Wykład informacyjny/kursowy [a01]  zaliczenie W2-TZ-S1-026_1 W2-TZ-S1-026_2 W2-TZ-S1-026_4 W2-TZ-S1-026_5
laboratorium [W2-TZ-S1-026_fs_2] 30 Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01]  zaliczenie W2-TZ-S1-026_3 W2-TZ-S1-026_6 W2-TZ-S1-026_7
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)